Už je to uděláno, už je to hotovo. :)
Své dojmy po prvním semestru na FEL: STM už psali i jiní. Já už tedy nebudu tolik zabíhat do podrobností.
Mé články z 1. semestru, související se studiem na ČVUT: FEL
- Zápis na ČVUT:FEL (STM) 2008 - první zápočet skoro v kapse
- ČVUT - vyřizovací den - má kolej na Strahově
- První kroky na ČVUT:FEL:STM [HLASOVÁNÍ]
- Siliconhill - akce pro prváky, imatrikulace, Strahov Open Air - dostal jsem se do tn.cz
- Jak být cool student?
- Nikdy by mě nenapadlo, že se budu muset na vysoké škole učit ...
- Jednoduché operace s Maple aneb Konec problémů s domácími úkoly z matematiky
- Nejčastější výskyt nejdelšího řetězce – LRS
Souhrn předmětů s komentářem
Předměty jsou v takovém pořadí, v jakém jsem dělal jednotlivé zkoušky. V závorce je uvedeno mé hodnocení.
- Úvod do operačních systémů (B) - Tímto předmětem jsem doslova proplul a i když jsem během semestru musel věnovat trochu času učení, ve finále jsem jeho 4 zátěžové kredity skoro nepostřehl.
Ve skutečnosti je však UOS předmět, na kterém je poměrně velká úmrtnost a z jiných skupin jsem znal mnoho případů těžkého boje s tímto předmětem. Já jsem z UOS ani nemusel jít ke zkoušce, protože jsem dosáhnul pěkného počtu bodů již v semestru. - Algebra (C) - Asi nejobávanější předmět všech FELáků.
Algebra byla moje úplně první zkouška, protože jak píši výše, UOS jsem získal již v průběhu semestru.
Možná si říkáte, že nejtěžší zkouška na začátku může mít v případě selhání těžký dopad na psychiku a já s tím souhlasím. Vzniklo to asi tak, že jsem dlouho zahálel se zapsáním si zkoušek, a už jsem tak nějak neměl jinou možnost (nechat první týden zkouškového jen tak prázdný jsem nechtěl). Samozřejmě jak jsem zkoušku udělal, měla na mě vliv opačný, oproti tomu popsanému výše. Tedy musím se přiznat, že mi udělaná algebra trochu stoupla do hlavy a o mém úspěchu v dalších předmětech jsem už nepochyboval. Objevila se i myšlenka: „Tak to jste mi mohli rovnou dát Bc.“ Zpětně jsem hodně rád, že jsem si algebru dal na začátek, protože na konci bych asi už nenašel tolik sil na učení.
Protože je algebra hodně vyhlášené síto (na první pokus ji udělá, odhaduji 20-30% lidí), tak jsem také nezanedbal přípravu na ní. Dopadlo to tak, že na tom co jsem uměl (3 příklady ze 4) jsem ztratil pouhých 7 bodů. Bohužel, s poslední otázku kódování jsem nepočítal, což představovalo bolestivých -15 bodů. Se zkoušejícím jsme se shodli na tom, že stačila hodina učení navíc a bavili bychom se o poněkud jiném písmenku.
- Algoritmizace (D) - Tohoto předmětu jsem se vůbec nebál a nečekal jsem, že dopadnu tak „špatně“. Ve zkouškové písemce jsem se dlouho zaseknul u prvního příkladu a potom jsem se už tak nějak vezl.
Pak už tedy není divu, že jsem získal pouze minimum potřebných bodů (a se mnou jen další dva lidi; nebýt vstřícnosti pana Balíka, toho dne by si moc lidí známku neodneslo). Opět se tedy potvrdilo: „Čeho se člověk bojí, je nakonec jednoduché, čeho ne, to je těžké.“
Jen pro představu, ta první otázka zněla: Kolikrát proběhne funkce xyz v kódu A a B? Kde proběhne vícekrát?
for(int i=0; i<N/2; i++)
for(int j=0; j<N; j++)
if(j + i < N) { xyz(); xyz(); }
B:
for(int i=0; i<N; i++)
for(int j=i; j<N; j++)
if(j!=2*i) xyz();
- Matematika (D) - na matematiku jsem měl v plánu téměř dva týdny, ale zrovna jsem toho začínal mít dost, a tak jsem si udělal téměř týdenní dovolenou. Nakonec jsem měl na matematiku tedy jenom 5 dní, přičemž jeden den jsem se navíc ještě musel přesunout do Prahy. Docela vážně jsem uvažoval, že zkoušku zruším, ale rozmyslel jsem si to s tím, že udělat něco na podruhé, bude případně alespoň nová zkušenost.
Techniky jsem znal, ale na známce se projevil velmi nízký počet propočítaných příkladů. Na mojí zkoušku se můžete podívat zde. Ten druhý, nevlastní integrál vlivem funkce, jsem nespočítal vůbec. Přitom stačilo udělat jednu substituci a dál už by v tom byl postup docela pěkně vidět. - Elektrotechnika pro informatiky (B) - Na naučení se ELI jsem měl 4 dny. Dopadlo to ale tak, že jsem se učil pouze dva dny a to ještě s dost nízkým nasazením. Vlastně jsem si pouze dvakrát prošel zpracované otázky.
Mimochodem v semestru bylo třeba vytvořit a odprezentovat semestrální práci. Na můj obrazovkový monitor se můžete podívat zde. Prezentoval jsem hned jako první, protože se k tomu nějak nikdo neměl. Asi se to se mnou od maturity už potáhne.
Semestr jsem uzavřel s průměrem C - tedy 2 nebo-li dobře.
Nějaká zkušenost do dalšího semestru?
V 1. semestru jsem nevěděl, do čeho jdu, a tak jsem si vytvářel dost velké rezervy. Příště si zkoušky dám víc na sebe a budu zkrátka více riskovat. To, že jsem udělal vše na první pokus, mluví samo za sebe. Asi to neudělám jako jeden můj spolužák, který si ze zkouškového udělal maturitu a po prvním týdnu měl hotovo, ale trochu systém změním.
I takhle ale mám téměř 3 týdny volno, takže ok.
Rozvrh na 2. (letní) semestr
Asi není co komentovat, popisky jsou u rozvrhu, takže jenom odkaz: můj rozvrh na 2. semestr.
kapl.tom<zavináč>centrumcz
"tedy 2 nebo-li dobře" - když už používáš číslo a u toho píšeš slovní hodnocení, tak pro známku 2 je hodnocení "velmi dobře". Dobře je pro 3. Takhle akorát mateš lidi...
danek<zavináč>antonindanekcz
Nikoho nematu, ve slovním hodnocení je docela bordel a je dost možný, že jinde to budou mít jinak.
Hlavně bych řekl, že slovní hodnocení se škáluje dle rozsahu stupnice. Čili dobře je v půlce stupnice -> naše C -> původní 2. Každopádně C je 100% "dobře", mam to tak v indexu.
kapl.tom<zavináč>centrumcz
Ano - C=dobře, ale 2!=dobře. Buďto používej jako ČVUŤák písmena (a k nim třeba slovní hodnocení, jako to máš v indexu) a nebo používej původní hodnocení.
danek<zavináč>antonindanekcz
To je pravda, ale C = 2.
Bohužel tu neplatí ten zákon, na jehož jméno si nemůžu vzpomenout, kdy A=B a A=C => B=C.
danek<zavináč>antonindanekcz
Jsem teď jel autobusem z města a, nevim proč, jsem si vzpomněl. Implikace!
e.v.u.l.a<zavináč>centrumcz
Přece jenom musím poblahopřát k prvním úspěchům na výšce!
danek<zavináč>antonindanekcz
To jsem si nezasloužil, ale díky.