„Ty je nemáš ráda, protože jsi mladá a arogantní, ale já je nemám rád, protože jsem starý a moudrý. (přeloženo z AJ)“ Neal Stephenson (Snow Crash)
maskot zápisníku

Chybějící Kousek Zápisník Antonína Daňka

Open Source, programování, internet,

kurzor

Upozornění na nový obsah pomocí RSS.

? Co je to RSS?

Upozornění na nový obsah pomocí e-mailu.


facebook.jpg

Facebook - mor, kterého se jen tak nezbavíte

Také jste propadli této moderní sociální síti? Možná si to zatím ani neuvědomujete. Můj názor na Facebook

Facebook mám asi 3 měsíce. Je to k něčemu dobré?

Dnes jeden můj spolužák z ČVUT svůj Facebook účet zrušil se slovy: „Zabírá mi to čas, furt jsem na Facebooku.“ Trochu mu závidím, že to dokázal, nicméně podle toho co říkal, profil ani úplně smazat nejde a pořád se může kdykoliv vrátit.

Spolužačka však namítla, že díky Facebooku je v kontaktu s lidmi, s kterými by jinak v kontaktu vůbec nebyla. Ale já se ptám: Nemělo by to tak být? Tedy opravdu máme být neustále v kontaktu s každým, kdo prošel v minulosti naším životem a to třeba jen chvilkově? (Dejme tomu když jsme s dotyčným chodili do nějakého kurzu, spolužáci z prvních stupňů základní školy, kamarádi z dětství a další lidé, se kterými jsme se před mnoha lety rozešli.) No jestli ano, tak je štěstí, že zatím Facebook nemá každý. Šíří se ale velmi rychle, a tak se i průměrnému Facebookaři může již brzy stát, že bude mít v „přátelích“ stovky lidí.

facebook.jpg

V USA je Facebook skoro jako občanský průkaz a nemít ho, je společenská sebevražda. Mnohde se tam Facebook účet používá jako ID (např. pro studentský průkaz), takže je jeho vlastnictví doslova povinnost. Doufám, že u nás se jeho obliba tak daleko nedostane.

Jiný (bývalý) spolužák ze SPŠ se mě ptal (potom co na Facebook přišla řeč na srazu a Facebookaři verbovali ty ostatní): K čemu ten Facebook vlastně je? S úsměvem jsem mu odpověděl, ať se raději neptá, že to je zakázaná otázka. No dobře, já vím - spojení s lidmi, především přáteli. Ale to je dost obecná odpověď a navíc tu z toho důvodu dávno byl e-mail či hojně rozšířené ICQ.

Obzvláště oblíbené u mladých lidí je informovat své FB přátele o jejich společenských akcích. Ne zřídka se obyčejné pivo s přáteli projeví hned v několika zprávách. V poledne se těšíte, večer jdete a další zprávy pak přijdou po návratu ohledně průběhu této akce. Já vím, je třeba přátelům ukázat, že jste super společenští lidé, ale někdy mi to přijde dost směšné.

Nejhorší (paradoxně) je, že Facebook vám při kontrole aktualizací přátel zabere jenom pár minut nebo i méně. Tento nevinný čas vám pak dovoluje kontrolu provádět pokaždé, když se dostanete k počítači připojenému k internetu. Pokud pak jste u počítače delší dobu, snadno se přistihnete, že na Facebook nakukujete každou chvíli. Sečteno podtrženo, Facebook sebere nechutně velké množství času.

Nechutně velké množství času? Pouhým čtením novinek přátel (a jejich psaním) opravdu vyhodíte hodně času, nicméně možná jsem použil silné slovo. Nechutně velkým množstvím se stane až tehdy, když začnete používat pitomé aplikace, budete vyplňovat stupidní kvízy a hrát hry, jejichž účel je jediný - zabít čas. To se jim samozřejmě díky prvkům z RPG her (především zlepšování své herní postavy) velmi dobře daří a člověka tato honba za ničím, jako např. ve hre Mafia Wars, začne rychle bavit. Přidejte možnost soupeřit s přáteli a člověk je lapen.

Twitter - bratranec Facebooku

Můj negativní názor na Twitter už možná znáte. Proč ho tady znovu zmiňuji? Protože jeho účel je v mnohém stejný jako Facebooku. Spojí vás s „přáteli“ tím způsobem, že si můžete číst jejich „stavy“ a oni čtou ty vaše.

twitter.jpg

Twitter mi přijde ještě horší než Facebook. Proč? Protože lidé se tam obklopují zcela neznámými lidmi, které znají jen z internetu nebo třeba jenom vědí o něčem, co ty lidé udělali.

Ještě chápu, pokud začne mikro-blogovat někdo, kdo už v životě něco dokázal. Tweety známého či úspěšného člověka můžou být pro někoho zajímavé nebo inspirující. Koho ale nechápu, tak to jsou obyčejní lidé - a opět hlavně mladí lidé.

Znám i studenta, který je schopen denně vyprodukovat několik tweetů s prakticky nulovou informační hodnotou a co je horší: dá spíše na názor člověka z Twitteru, kterého ani nezná, než někoho, koho zná osobně. (Nutno dodat, že to nemusí být žádná „celebrita“. Jen to, že někdo používá Twitter je pro něho záruka kvality.)

Nebráním se tomu, že Twitter lze využít i k dobré věci, ale zatím jsem nic prakticky fungujícího neobjevil.

Někdy je avizováno, že Twitter je nástupcem zpravodajství. Tedy lidé, kteří jsou např. u nějaké katastrofy jako první, podávají prostřednictvím Twitteru zprávy ostatním. Ale jak to má globálně fungovat? Mám si založit Twitter a tzv. fallowovat všechny lidi na světě? Zatím se ona horká novinka twitterujícího člověka dostane k mase stejně až tehdy, pokud se jí ujme nějaký velký server a zveřejní ji.

A co vy? Používáte knihu xichtů či twitterujete? Já své „fejsbukování“ hodně omezím, protože stále věřím, že se dá použít v mnoha případech k dobrým věcem. Spíš mi už ale Facebook vymlel mozek, jako všem ostatním a smazat ho prostě nedokážu.

datum 01.03 /2009 - 21:04 tag názory, internet, zábava komentář 27 komentářů (přečteno: 12256x)

Související články:

Feedburner

GEOrss, už ho máš?

WebExpo 2009

Nenechte si ujít

Nejčtenější články za poslední půlrok.

Nejkomentovanější články za poslední půlrok.

Nejčastěji komentující čtenáři za poslední půlrok.

Nejkvalitnější komentář

seeker

Fbuk sice znam, ale nepouzivam. Mozna jsem tak trochu paranoidni, ale na internetu se snazim byt co mozna nejanonymnejsi jak to jen jde...
Kazdej kdo jen tak do placu hodi informace o sve osobe, si rika o pruser. V dnesnim svete je soukromi uz tak malo, ne tak jeste abych se o nej pripravoval umyslne.
Co se tyce spotreby casu, tak to neni otazka jen FB. To ze se dav slabomyslnych jedincu neni schopen odtrhnout od predhozene navnady neni nic novyho...


Zaujal vás tento článek? Nezapomeňte, že je ve vaší moci ukázat stovkám dalších lidí, že tento článek se vám libí. Stačí kliknout na následující tlačítko. pridej.cz

Chcete být upozorňován(a) na nové texty? Pak si přidejte do své RSS čtečky zdroj pro články, bleskovy nebo komentáře a buďte tak informování o všem novém.

Neváhejte napsat k článku komentář (Co je to komentář ?), pokud máte k danému tématu co říci.

check


check



icon_smile.gif icon_sad.gif icon_biggrin.gif icon_confused.gif icon_cool.gif icon_twisted.gif icon_wink.gif icon_cry.gif icon_eek.gif icon_evil.gif icon_exclaim.gif icon_frown.gif icon_cheesygrin.gif icon_idea.gif icon_lol.gif icon_mad.gif icon_mrgreen.gif icon_neutral.gif icon_question.gif icon_razz.gif icon_redface.gif icon_rolleyes.gif icon_surprised.gif icon_arrow.gif icon_arrowd.gif icon_arrowl.gif icon_arrowu.gif


Prosím odpovězte na následující otázku (do formuláře zadejte pouze písmeno).

Jakou z následujících věcí by si vybral robot?
a) štěně b) kytičku od svého milého c) pečlivě naformátovaný soubor

Nápověda: Zkuste možnost c (ale uznám vám i b).


check


1

Tvůj názor se mi líbí, jsem na tom stejně. Fejsbůk oficiálně nemám a odmítám ho :) Mám tam sice jeden anonymní účet, ale to jenom pro případ že bych si chtěl zahrát nějakou tu flashovou blbinu nebo si někoho proklepnout icon_twisted.gif

Jsem rád, že mě to nepohltilo tak, jako některé... A beze strachu odpovím na zakázanou otázku : jediné co tahle služba umí je sebrat vám soukromí a čas icon_mrgreen.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #3
Gravatar

Shabbi.

01.03 /2009 - 21:14


brak | průměr | kvalitní názor


2

Tohle nechápu, jak vás to může takhle zblbnout. Já mám účty na facebooku, na twitru, snad na všech SN v Čechách, všude mám přidané kámoše (pouze jen ty co znám déle a zajímají mně), a nikdy se mi nastalo že by mi to nějak ubíralo čas. Prostě se přihlásím jen tehdy, kdy na to mám čas nebo potřebuji někoho nějak kontaktovat...

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #3
Gravatar

EDDY

01.03 /2009 - 22:46

eddycek.ve<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


3

>Shabbi.: Správnej přístup. icon_wink.gif

>EDDY: Není takovej problém se na nějaký Facebooky vykašlat, pokud člověk neco musí udělat. Chodí do školy, práce atd. Horší je, když je člověk z velký části nezávislej a sklouzne k zevlování na Facebooku, zatímco jindy by třeba přemýšlel nad novými projekty. Což je asi můj případ.

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #1, který napsal(a) Shabbi.
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #2, který napsal(a) EDDY
Gravatar

Antonín Daněk

01.03 /2009 - 23:26

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


4

Facebook je zlo a má obrovské možnosti monitorování svých uživatelů. Dal bych levé varle za to, abych měl celou databázi facebooku doma - záznamy všech těch 100 milionů lidí nebo kolik jich do té pasti spadlo.

Jináč: facebook mi přijde prázdný a i když se tam děje tolik věcí, neděje se tam nic, co by stálo za řeč.

Jináč číslo 2: od doby, co jsem se stal /b/tardem na 4chanu, vyhodil jsem všechny tyhle socnety z okna jako nepotřebné.

odpovědět

Gravatar

kaja47

02.03 /2009 - 02:14

kaja47<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


5

No, mám tam registraci, myšleno na Facebéčku, ale nijak valně tam nechodím, protože to bych potom nestíhala vůbec nic jiného. A vidím, že lidi spíše oxidují tam a pak ani nepíší články na svůj vlastní blog. Tebe zrovna nemám na mysli.

Je to jen ŽROUT času, nic víc.icon_mrgreen.gif

Na ICQ komunikuji se svými lidmi, ale i tak jsem už čtyřikrát měnila číslo, protože se tam vždy nalepí mraky dalších lidí, s kterými já nechci komunikovat. Njn, když jsem byla o čtyři roky mladší, tak jsem tam měla v adresáři snad 150 lidí, já vůl. icon_biggrin.gif

odpovědět

Gravatar

Evča

02.03 /2009 - 07:23

e.v.u.l.a<zavináč>centrumtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


6

Twitter je úplná hovadina, o tom nemluvím (člověk, kterému ještě zbyl v hlavě selský rozum si musí ťukat na čelo, když vidí smysl twitteru), ale Facebook se občas docela hodí. Jako Former SPŠ Detecive :D vím, že zdroje, konexe a kontakty jsou brána k informacím sociálního rázu, který jsem vždycky tak žral :). Podívat se, jak vyrostly do (ne)krásy spolužačky, které jsem neviděl 10 let je pro mě zajímavější a smysluplnější činnost, než psát čtvrtstránkové spoty o tom, jak se bojím chodit na poštu (Zajíček omluví). Statusy píšeme, protože se chceme chlubit, zviditelnit, nebo chceme být litováni :).

Žít facebookem je hnus a my, kteří máme zachované základní instinkty to neděláme, protože to teoreticky vzato snižuje šance na pokračování rodu :)). Chodím tam třeba i desetkrát denně, když se nudím a hledám, jestli tam není něco zajímavého, co bych poslal dál, zdrbnul :), pomluvil atp.

Je pravda, že člověku, na jehož duševním blahu mi záleží bych nikdy nedoporučil se tam registrovat.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #7
Gravatar

Michael

02.03 /2009 - 13:40

michaelf.ms<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


7

>Michael: K tomu prvnímu odstavci. Máš pravdu, ale pokud jde o zjišťování informací o bývalých spolužačkách, dost to vykrádá témata k hovoru při případným setkání. Tzn. všechny ty - jak se máš, co děláš - už znáš s Facebooku a názor na ekonomickou krizi asi není to pravý téma k hovoru s někým, koho jsi dlouho neviděl. icon_smile.gif
I když zrovna u mě to problém není, protože tyhle věci zapomenu hned jak si je přečtu nebo i jak mi je někdo řekne, takže opakování neuškodí. icon_smile.gif

Tím posledním odstavcem chceš říct, že bys to nedoporučil Lucce? Se nedivim, když už ti pročítá blog, tak FB je poslední místo, kde na to nemusíš brát ohled. icon_lol.gif

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #6, který napsal(a) Michael
Gravatar

Antonín Daněk

03.03 /2009 - 12:09

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


8

Víte k čemu všechny tyhle facebooky jsou? http://www.pooh.cz/WEBDESIGN/a...15370

odpovědět

Gravatar

kaja47

03.03 /2009 - 12:38

kaja47<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


9

Fbuk sice znam, ale nepouzivam. Mozna jsem tak trochu paranoidni, ale na internetu se snazim byt co mozna nejanonymnejsi jak to jen jde...
Kazdej kdo jen tak do placu hodi informace o sve osobe, si rika o pruser. V dnesnim svete je soukromi uz tak malo, ne tak jeste abych se o nej pripravoval umyslne.
Co se tyce spotreby casu, tak to neni otazka jen FB. To ze se dav slabomyslnych jedincu neni schopen odtrhnout od predhozene navnady neni nic novyho...

odpovědět

Gravatar

seeker

22.03 /2009 - 21:14


brak | průměr | kvalitní názor


10

Napsal jsem blogpost, kde se k tomu stavím podobně, ale Twitter si podle mě zaslouží glorifikaci :)

http://ondrej.mirtes.cz/blog/i...r-ano

odpovědět

Gravatar

Ondřej Mirtes

31.03 /2009 - 15:32

ondrej<zavináč>mirtestečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


11

skvělej článek, když mě spolubydlící překecal ať si FB pořídím tak jsem jej první 2 měsíce témeř nepoužíval, pozdej jsem mu propadl ale po změne designu můj čas strávený na téhle soc. síti klesá a nedá se říct že by mě to vadilo ...

odpovědět

Gravatar

Fredy176

04.04 /2009 - 15:12

filippecha<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


12

fb nemám, neměl jsem, ani nikdy mít nechci.
Bude to možná znít blbě, ale facebook mi bere kamarády. Chtěl jsem jednou pozvat jednu slečnu někam na víno a ona mi odpověděla, že nemůže, že má něco důležitého. Později jsem zjistil, že si dělá nějaké testy a odepisuje někomu, koho ani nikdy osobně nepotkala...

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) mikke v komentáři #13
Gravatar

apin

13.04 /2009 - 17:44

apin23<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


13

Nerikala "dulezitejsiho"? :))

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #12, který napsal(a) apin
Gravatar

mikke

13.04 /2009 - 19:07


brak | průměr | kvalitní názor


14

Určitě, Facebook je žrout. Ale mě baví být v kontaktu s lidmi, které mám ráda. Přinejmenším se něco dozvím (drby), protože i když si to spousta lidí neuvědomuje, prozrazuje Facebooku až nevhodně mnoho informací. Co mě ale dojímá je to, když tam večer vidím nové stavy, ve kterých je "Jdu spát".. icon_confused.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Ivo v komentáři #20
Gravatar

Maoran

07.05 /2009 - 19:41

romana124<zavináč>emailtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


15

Facebook je pro lidi, kteří mají přátelé po celém světě a můžou tedy prostřednictvím této sítě spolu komunikovat. Nicméně pro lidi, kteří mají přátelé jen v ČR je to asi úplně zbytečné.

odpovědět

Gravatar

Václav

20.05 /2009 - 12:26


brak | průměr | kvalitní názor


16

Zajimave nazory... Facebook jsem taky mel, ale zrusil jsem ho. Nechybi mi, ale kdybych ho dal pouzival, taky by mi to nevadilo, neresim to nejak vyrazne.

btw: ucet se da totalne zrusit, jen se musi vic hledat...

odpovědět

Gravatar

Distillery

22.11 /2009 - 16:20


brak | průměr | kvalitní názor


17

Pokud jde o TOTÁLNÍ smazání profilu z FB, jde to. Sice parchanti přímo do nastavení daji odkaz pouze na "deaktivaci", pomocí odkazu níže lze ale skutečně profil trvale odstranit.
http://www.facebook.com/help/c...count

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) PEPA v komentáři #27
Gravatar

Krutoslav

25.01 /2010 - 23:52

krut<zavináč>centrumtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


18

Dobrej článek... zcela souhlasím!

odpovědět

Gravatar

Hurvajzz

22.02 /2010 - 08:58

Hurvajzz<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


19

FB nemám, ani si jej nehodlám pořizovat.
Souhlasím, že si lidé neuvědomují, co na internet vůbec dávají a že to později může být využito proti nim.
Na internetu se snažím být taky co nejanonymnější, přece jen studuju na VŠ obor, který se internetu, soc. sítí apod. nepřímo týká, taky mám přehled o současném dění, takže mě mnohé události - dá se říct - ovlivňují do té míry, že jsem si udělal nějaká dosud nepsaná pravidla, kterých se držím, abych se v prostředí internetu pohyboval bezpečně.

odpovědět

Gravatar

infák

15.03 /2010 - 14:36


brak | průměr | kvalitní názor


20

S tím soukromím bych to neviděl tak černě jako ostatní tady. Nevím totiž,jak by někdo mohl zneužít moje tel.číslo nebo to,že jsem zrovna v kině na nějakém filmu. A pokud jo,tak takového člověka nemáš mít v přátelích :) nevidím v tom žádný problém.

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #14, který napsal(a) Maoran
Gravatar

Ivo

10.11 /2010 - 20:05

havrek<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


21

Také jako většina lidí zde plně souhlasím s tím co jsi zde napsal, bohužel více než polovina uživatelů si to vůbec neuvědomuje, nebo je jim to spíše jedno, couž, vidím to každý den sám ve škole, o velké přestávce která trvá 20 minut, příjdu do počítačové učebny kde máme cca 12 počítačů v jedné (máme 2) a na každém počítači je zaplý facebook...,opravdu doslova na každém a každý tam valí buď hru nebo prohlíží fotky/komentáře a kdeco všechno a to tam jsou o velké náhodní lidé ze školy prostě a když máme hodinu počítačů, to radši ani nemluvím, ještě jsem skoro divný v jejich očích že používám face tak málo nebo že skoro vůbec! + každý sebe menší fanda jak jsi napsal, požívá milion aplikací o ničem, nejpoužívanější z toho co mi furt lidi posílají jsou tyto: štouchnutí, darovat srdce, a co si o tobě myslí..no řekněte mi kam to spěje, mor je pro toto slabé slovo
Používám face jen zběžně a dokážu se bez něho obejít i několik dní a jsem v to rád, také doufám že mi to vydží, už končím protože já když se rozepíšu to je semnou hrůza icon_smile.gif

odpovědět

Gravatar

Mr.X

13.03 /2011 - 22:15


brak | průměr | kvalitní názor


22

tvůj názor se mi líbí je celkem fajn že máš takhle blog...mí přátelé mají facebook a jsou z toho uplně vymatlaní..přijdu ke kámošce domů sedneme ke komplu a ona už jde hned automaticky na fejs...je to vážně hodně zabírající...icon_cry.gif

odpovědět

Gravatar

juna

31.05 /2011 - 14:51


brak | průměr | kvalitní názor


23

Facebook apodobne .. nejlepsi s tim ani nezacinat ...ztrata casu ... a nebo se stat vzornym obcanem? = Do prace na facebook teleshoping zpravy a spat ... Do prace na facebook teleshoping zpravy a spat...Do prace na facebook teleshoping zpravy a spat

odpovědět

Gravatar

Mirek Koudelka

26.07 /2011 - 15:55

koudelis<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


24

Facebook je předevešim ohromná databáze. Myslíte si, že ty reklamy na straně profilu jsou náhoda ? Ne! Je to cílená reklama - proto je třeba tolik údajů, proto je tak těžký účet na FB smazat. Čim méně uživatelů, tím méně reklamy = méně peněz.

odpovědět

Gravatar

lubos

08.08 /2011 - 00:59


brak | průměr | kvalitní názor


25

Facebooku sem podlehla, ale naštěstí ho následně také zrušila. A co že nejde zrušit?! Jde, akorát se musí najít správný odkaz. To jejich zrušení je jako obyčejné odhlášení, akorát že z toho dělaj "divadýlko"... pro ÚPLNÉ zrušení: http://jedenbod.cz/1050-jak-sm....html ... icon_smile.gif

odpovědět

Gravatar

Ivik

01.09 /2011 - 16:40


brak | průměr | kvalitní názor


26

Jednou za měsíc"pravidelně první úterý v měsíci" scházíme se s přáteli na pivku. Při poslední sešlosti jsme vzpomínali na dobu, kdy pod okny(ne pod win) zazněl známý signál
vy..jů..viit ... Člověk okamžitě věděl, že to nehvízdá papoušek z jižní ameriky, ale kámoš co svolává ostatní k aktivitám mimo obývací pokoje.. V okénku se objevila ruka ":o Bože co znamenal vztyčený jeden prst??" žeby fakt jo?? Ne už vím ... Do minuty sem tam .. Nikdo z nás se nedivil,že telefony.... nebo zavináče,pečenáče ,ptáčkové i ostatní pochutiny mlčí, neb udělat těch pár kroků méně než 100m a dojít kamarádovi pod okna (ne pod windows), byla(je?)naprostá rutina, která zabere snad stejný čas, jako napsat zprávu a čekat na její odpověď, nebo nastartovat comp a napsat email(bez lakování),nebo čekat u blikajícího monitoru, kdyže se ten či onen ukáže on laině a kytička se změní na zelenou f tom kecálku..... jakže to bylo s tou ineligencí ... IQ ? hm to není ono.. Jo I pomlčka Q.... ne.. ještě jinak IcéčkoQ hm taky ne... jo ícekvéčko ...bink ho....... Fakjů book nebo jak se to menuje je velice zajímavá aktivita, ovšem nevidím jedinný důvod, proč se svěřovat každýmu, kdo si přidá každého do přátel, že jsem dneska v kocovině sežral co nebylo v lednici přišroubovaný napevno ... zítra musím koupit novu žárovku(byla málo přišroubovaná)icon_cool.gif....

odpovědět

Gravatar

MrChaos

12.01 /2012 - 02:09


brak | průměr | kvalitní názor


27

TOHLE JSEM HLEDAL,DOUFAM ŽE TO ZABERE.DÍK

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #17, který napsal(a) Krutoslav
Gravatar

PEPA

22.01 /2012 - 23:30

ARKVAR<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


Navrženo pro přenos v binární soustavě | Kdo stojí za tímto blogem? | © Antonín Daněk | Autorské dílo

TOPlist