Na tento problém jsem narazil s notebookem Lenovo R500, který se jinak řadí mezi chladnější typy. Nicméně na variaci tohoto problému většinou dřív nebo později narazí každý uživatel notebooku, takže na konkrétním typu tolik nezáleží.

Jak jsem k „profesionálům“ přišel

Pokud vás nezajímá, jací paznechti na vás čekají v servisech (nebo alespoň v DATA Intertech), můžete přeskočit až k nadpisu „Řešení problému“.

IMG_1040.jpg

V čem byl problém?

Už nějaký ten pátek jsem měl nepříjemný problém s notebookem. Při chodu na plný výkon se totiž při zátěži procesoru vypínal a byl jsem tak nucen jej používat ve zpomaleném režimu, který je běžně určen pouze na cesty, když chce člověk dosáhnout co nejdelší výdrže baterie.

Proč jsem vůbec uvažoval o servisu?

Příliš jsem nepřemýšlel o tom, že bych notebook sám rozebral, takže jakmile přišel alespoň trochu vhodný čas (používám notebook na každém druhém kroku, protože nemám stolní počítač, takže to bylo hodně těžké), vydal jsem se do DATA Intertech kousek od Dejvic, což je autorizovaný Lenovo servis a navíc mi jej doporučil spolužák.

Kdesi na internetu jsem se dohledal k někomu s podobným nebo dokonce úplně stejným problémem. Tento člověk dal nakonec notebook do servisu, kde mu vyměnili chladič a za pár stokorun měl notebook jako nový. Za stejný výsledek jsem byl ochoten svěřit notebook za nějaký ten peníz do rukou odborníků a připravit se tak např. o starost, abych náhodou elektrostatickým výbojem neodpálil nějaký obvod.

To byla ovšem osudová chyba, na větší amatéry jsem narazit nemohl. Co je ale nejhorší, jejich technik mi s chladnou hlavou podal dezinformaci, která mě málem svedla na cestu investice nemalých peněz do nové základní desky nebo spíše nového notebooku, protože v tu chvíli jsem měl hodně negativní názor na koupi kvalitních výrobků a uvažoval jsem, že začnu kupovat notebooky / spotřební zboží.

Jak to bylo v DATA Intertech s.r.o.?

V servisu jsem sdělil komusi za stolkem, že pro ně mám notebook k opravě a za chvíli ke mně dorazil technik, který na mě působil poměrně inteligentně. Popsal jsem mu problém, zmínil i to, že byl onehdá notebook polit a také nastínil pravděpodobnou příčinu problému s chlazením. Technik s notebookem na chvíli odběhnul. Když se vrátil, oznámil mi, že potvrzuje závadu tak, jak jsem jí popsal, nicméně že si nemyslí, že bude problém v chlazení a že bude možná třeba výměna celé základní desky (což při své ceně skoro nemá smysl).

Nicméně bylo mi řečeno, že ještě proběhne nějaká diagnostika a pak se uvidí. Odcházel jsem tedy s vědomím, že bude možná potřeba větší investice, ale stále jsem doufal, že bude pouze problém s chladičem.

Později mi technik zatelefonoval, že by skutečně bylo třeba vyměnit celou základní desku, která by stála zhruba 10 000,- (přesně si již nepamatuji). Vzal jsem si pár hodin na rozmyšlenou, nicméně bylo vcelku jasné, že se nakonec rozhodnu do notebooku neinvestovat, když za tolik peněz bych klidně pořídil notebook nový, i když z řad méně kvalitních firem.

Technik notebook vůbec neotevřel!

A dostávám se k jádru problému. Sice by jeden čekal, že když se někdo živí jako servisní technik, bude počítačům trochu rozumět, nicméně byl bych ještě ochoten Intertechu odpustit, že závadu neobjevili (přesto, že jsem jim jí nadiktoval). Vyloženě mě ale nasralo, že mi technik v klidu oznámil, že provedl diagnostiku a závadu v chlazení nezpozoroval, načež zjistím, že se v notebooku nachází původní izolepa, kterou je potřeba odstranit, pokud se chcete došroubovat až k chladiči.

původní izolepa v Lenovo R500
původní izolepa v Lenovo R500

Vím to jistě, protože jsem už předtím jednou notebook rozebíral (pouze přední kryt a klávesnici, nicméně na izolepu vidět bylo), takže vylučuji i možnost, že by technik vrátil původní zaprasenou izolepu zpět (kromě jiného držela velmi dobře, ale to prostě poznáte).

Za tuto „diagnostiku“ - kupte si novou desku za deset litrů, protože se nám nechce otáčet šroubovákem - si ode mě s radostí vzali přes 500,- Kč.

Řešení problému pro Lenovo R500

Řešení je velmi jednoduché. Jediné co potřebujete, je jeden plochý šroubovák, jeden křížový šroubovák a tuto servisní příručku. Ta je sice v angličtině, nicméně vy stejně potřebujete především obrázky, které v ní jsou.

V příručce se můžete dočíst, že v podstatě celý notebook se skládá z tzv. FRU (Field Replaceable Unit) a ke každé části se můžete podle přehledného návodu došroubovat. Návod na výměnu jednotlivých FRU začíná na straně 83 příručky respektive straně 91 PDF dokumentu.

IMG_1034.JPG

V mém případě bylo vidět, že teplovodivá pasta je na procesoru ve špatném stavu - musí být rovnoměrně rozprostřena, nesmí tam být ztvrdlé cucky jako na obrázku. Je třeba si uvědomit, že teplovodivá pasta má i přes své příznačné jméno horší teplovodivé vlastnosti, než samotný kov. Problém je v tom, že na mikroskopické úrovni na sebe kovy přesně nedoléhají a vzduchové mezery zhoršují odvod tepla (nicméně pokud bude chladič sedět polovinou své plochy na cucku pasty a polovinou bude ve vzduchu, je to horší, než kdybyste žádnou pastu neměli). Tím jsem se také řídil, a jelikož jsem napoprvé pastu neměl k dispozici, pouze jsem dokonale jednotlivé odvody tepla vyčistil (stejně tak chladič) a co se nestalo - znatelné zlepšení (i když to ještě nebylo ono).

Nebudu to dále protahovat. Koupil jsem teplovodivou pastu (AKASA AK-TC 5022, která podle nějakého testu na internetu dopadla lépe než jiné, i když je dražší) a pokusil se co nejlépe aplikovat tenký film pasty na jednotlivé komponenty (procesor je vlevo nahoře na fotografii). Následují teploty, které jsem naměřil s čistým chladičem a následně s pastou (před vyčištěním jsem měření nemohl provést, protože notebook byl vypnut teplotní ochranou). Měření je hodně přibližné, také jsem nechal interní systém regulovat rychlost větráčku.

  • v klidu bez pasty: 45-46-49-51 C
  • v klidu s pastou: 38-30 C
  • zátěž bez pasty: 56-61-70-75-77
  • zátěž s pastou: 39-41-43-44-47-49-50-51-52-53-54-55-54-51-48-46-43

Fotodokumentace

IMG_1001.JPG
Pokud potřebujete jenom vyměnit klávesnici či paměť, stačí vyšroubovat 5 šroubků.

IMG_1005.JPG
Psát na klávesnici polité sladkým nápojem, je peklo. Vyměnil jsem ji.

IMG_1006.JPG
Notebook po odebrání předního krytu a klávesnice.

IMG_1018.JPG
Okrajový kryt, ve kterém jsou přišroubované reproduktory.

IMG_1030.JPG
Reproduktory nejsou v tomto notebooku žádná výhra, ostatně jako ve většině notebooků.

IMG_1022.JPG
Lenovo bez všech umělohmotných horních krytů.

IMG_1033.JPG
Stopy po polití jsou v notebooku všude znát. Vedle grafické karty je vidět, že ke zkratu moc nechybělo. Vlevo dole je nádržka, která vede k odtokovým kanálkům.

Řešení přehřívání pro ostatní notebooky

Řešení pro jiné notebooky bude obdobné, jenom si musíte sehnat příručku pro vlastní notebook. Možná jej zvládnete rozebrat i bez ní, ale s ní je to mnohem jednodušší (nemusíte přemýšlet, jestli tento díl náhodou nedrží ještě nějaký šroubek a tudíž se bát vyvinout větší sílu při odebírání).

Ještě dodám, že v mnoha případech nebudete muset vůbec kupovat / aplikovat teplovodivou pastu. Já jsem např. vyřešil i problém s přehříváním Aceru sestry, který už téměř dosahoval teploty potřebné pro uvaření vajíček. Tam stačilo vyndat z tzv. „heat sinku“ (ta kovová velká část chladiče) chuchvalce prachu.

P.S. Rozhodl jsem se rovnou rozšířit notebooku paměť, protože 2 GB mi moc nestačí. Bohužel modul, který jsem si nechal poslat (a který byl označen jako modul určený pro Lenovo R500) není s mým notebookem kompatibilní (pouze černá obrazovka po připojení). Teď řeším vrácení zboží. Na nic se nedá spolehnout. icon_confused.gif

19 komentářů

Neváhejte napsat k článku komentář

Nevyplňujte:

  1. 1
    MzK

    Ahoj, problém s přehříváním u notebooku v mém případně znamená prach. Vysát nejde, musí se vyfoukat. Naštěstí mám k dispozici dost výkonný kompresor (používá se na nafukování pneu u TIR, ale i na pneumatické nástroje) a tak se zbavím všeho prachu ve všech místech. Dle mých zkušeností to je u NB i u PC tak jednou ročně potřeba.

    Ale u Lenova jsem měl ještě jeden problém s větrákem -> při roztočení na plný výkon strašně řval a jakoby o něco drhnul. NB jsem rozebral a zjistil, že větrák je už silně opotřebovaný, tak jsem ho donesl do servisu / prodejny v Pardubicích a větrák vyměnili zdarma.

  2. 2
    MzK

    Jo a ty fotky jsou strašné… ten stín od blesku.. c a to jsi měl na VŠ „Zpracování digitální fotografie“ a učil jsi se fotil :D

  3. 3
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Hehe, procesor na pneumatiky bych se asi bál na notes vytáhnout. icon_lol.gif

    Co se týče výměny čehokoliv zdarma, tak to jsi měl notebook v záruce ne? Ono vyměňovat umí servisy moc dobře. Spíše se bojim, že to je ta jediná věc, co umí. Když to má ale člověk platit ze svýho, tak z toho tak nadšenej neni.
    Každopádně když je cenovej rozdíl výměna X oprava v desítkách tisíc, tak to mi přijde jako hodně velký plejtvání, ať už to jsou kohokoliv peníze.

    Jo, fotky jsou opravdu dost špatný, ale to co jsem chtěl, aby bylo vidět, tam je. Zkoušel jsem fotit i bez blesku, ale bylo na to moc málo světla a nechtělo se mi tam mezi rozebraným notebookem řešit osvětlení.

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #4
    • Na komentář odpověděl(a) Radim Klaška v komentáři #7
  4. 4
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Ne procesor, ale kompresor. icon_lol.gif

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #3, který napsal(a) Antonín Daněk
  5. 5
    wahyaohni

    phil<zavináč>arachnetečkacz

    Hezkej clanek. To me privadi k tomu, ze asi jeste jednou zkusim nejak se dostat k vetraku u svyho HP G5000. Je to takovej trochu obskurni model, kterej byl v nabidce snad jen v UK a divil bych se, kdybych k nemu vygooglil tu prirucku, ale zkusim to.

    Problem je, ze se NEJAK musi sundat ta klavesnice a ja nevim jak. Uz jsem to mel snad 3x rozebrany (zpusobem "to prece neni mozny...") a zase se mi to nechce nekde rvat silou, kdyz nevim, jestli to "vyloupnuti" delam na spravnym miste.

    No nicmene diky, dodal jsi mi elan do pokusu cislo ctyri ;-))))

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #6
  6. 6
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Zkusil jsem se po tom tvým podívat, ale neúspěšně. Jsem rád, že jsem dodal elán, ale radši opatrně, abys pak nelitoval resp. na sebe nebyl naštvanej (nebo dokonce na mě icon_smile.gif).

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #5, který napsal(a) wahyaohni
    • Na komentář odpověděl(a) wahyaohni v komentáři #9
  7. 7
    Radim Klaška

    radim<zavináč>klaskatečkanet

    Co se tyce toho kompresoru, tak to neni problem. Jen bacha na vertaky. Proud vzduchu je dokaze pekne roztocit a ve vinuti motorku se hnedle vytvori napeti. To je pak samozrejme pro elektroniku nebezpecne. Vlastni zkusenost - kdysi jsem si jak d*b*l hral s jednim vetrackem a pak mi doslo co jsem vlastne udelal :(

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #3, který napsal(a) Antonín Daněk
    • Na komentář odpověděl(a) MzK v komentáři #8
  8. 8
    MzK

    Ajaj, to jsem zapomněl zmínit v komentáři. Při čištění větráku ho buď zaklínit aby se nemohl točit nebo ho odpojit od desky.

    BTW, s tím hraním mám taky jednu takovou zkušenost, naštěstí to elektronika přežila.
    Na větráku je integrované čidlo pro měření otáček -> ukazuje se např. v BIOS nebo SpeedFan. Ale to musí být PC zapnutý, čili nezkoušejte doma.
    Větrák na procesor se točí normálně 1800rpm. Po fouknutí tím kompresorem se roztočí ještě rychleji -> 4,6 i 12 tisíc rpm nebyl problém :D. To pak hučí na úplně vyšší zvukové frekvenci než normálně, nemálo se to podobá zvuku projíždějící formule…

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #7, který napsal(a) Radim Klaška
  9. 9
    wahyaohni

    phil<zavináč>arachnetečkacz

    Tak uspesne hlasim vycisteni, a ze tam teda byl takovej kus prachu, ze to vubec nemelo kudy dejchat a v letnich dnech se i vypinal ;-)

    Nasel jsem ten nahradni vetracek za vrcici na netu za 28$, tak asi objednam, kdyz uz vim jak dovnitr, protoze tohle se mi tim procistenim nepovedlo odstranit, asi je tam spatny lozisko bohuzel.

    Jen strucne k ty demontazi - bylo skutecne nutny silou/sroubovakem vyloupnout kryt mezi klavesnici a lcd (kolem vypinace) a pak uz se objevily sroubky klavesnice a pod klavesnici dalsi sroubky a uz to slo jak po masle.

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #6, který napsal(a) Antonín Daněk
    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #10
  10. 10
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Supr, tak jsem rád, že ta motivace byla k něčemu a nic se při tom nerozbilo. icon_smile.gif

    Někdy to tak holt vyráběji, že se musí něco trochu větší silou vyndat, ale když to člověk neví, tak je o nervy to dělat.

    Jinak u sestry byly ty prachový koberce taky moc pěkný. No a větráček bych na tvým místě asi taky koupil.

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #9, který napsal(a) wahyaohni
  11. 11
    mára

    Příště zkus zajít do NBServis, je to taky v Dejvicích a mají solidní přístup, diagnostika je zdarma ať už se rozhodneš pro opravu u nich nebo ne. Mně loni při bouřce odešel nb, vyměnili mi přímo na základní desce nějakou spálenou část, cena tuším kolem 2000, ostatní servisy mi říkaly, že jedině výměna desky za 9000 takže asi tak :)

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #12
  12. 12
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Díky za tip, ale snad to nebude potřeba.

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #11, který napsal(a) mára
  13. 13
    tayger

    tayger.josef<zavináč>seznamtečkacz

    Zdravím, jo se servisem je to občas o hubu, jak se říká, co si neuděláš sám, to nemáš. Já měl problém s klávesnicí cyhtrého telefonu, nedělala to co měla, když jsem jim to dal do opravy, tak si na to vyžádali celý měsíc a když se to vrátilo, tak mi sdělili, že mi neuznávají reklamaci kvůli vnitřnímu poškození, no nevím kde to nabrali, a že musí věměnit celou základovku za tři tisíce. Jsem se jim na to vykvákl a dal do kvalitnějšího servisu. Ten kluk s ním má problémy pořád, už to poslal i na centrálu. Ukazuje se, že jde o výrobní chybu, tudíž nutně vyměnit celou základovku. Nicméně po vnitřním poškození tam není ani stopy, takže mi zrušili záruku, jen aby ze mě vytřískali peníze. Bohužel s tím nejde nic dělat a tahat se s nimi po soudech to opravdu nemá cenu. icon_confused.gif

  14. 14
    www.ijacek007.cz

    ijacek.007<zavináč>ijacek007tečkacz

    Zdravím
    pročetl jsem si článek i komentáře a dovoluji si přidat několik maličkosti.

    Nikdy nefoukejte ventilátory bez toho aniž by jste vrtulku zajistili buď rukou nebo nějakým šroubovákem. Pokud totiž roztočíte ventilátor do vysokých otaček na které neni motorek stavěný mžete přidřít kluzné ložisko které poté bude nepříjemně pískat a jediné co vám zbude bude jeho výměna.

    Mam R500 již dva roky rozdělával jsem ji několikrát dokonce jsem v ní měnil základní desku. http://chat.ijacek007.net/c...nky/37
    Vždy používám původní lepítka na které autor článku naraží a pokažde když notebok rozeberete stále drží podle stavu izolepy která drží kabely se opravdu nedá posoudit že ntb nebyl rozebrán k vadné diagnostice ovšem přesto došlo a to i z ohledem na to že technika netklo že vám pc bez problému funguje ale jen se přehříva kdyby sundal ten chladič asi by si žalostného stavu pasty všiml :-)

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #15
  15. 15
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    V té poslední větě chybí interpunkce, takže jí není moc rozumět, nicméně:

    1) Ano dá se poznat, jestli byla izolepa před tím už jednou odlepena nebo ne, pokud člověk není úplně slepý. Tedy rozdíl mezi jedno přilepení X víceropřilepení je naprosto jasně znát.

    2) Technika nemuselo nic trkat, když jsem ho přímo na předpokládaný problém upozorňoval.

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #14, který napsal(a) www.ijacek007.cz
  16. 16
    OVAL

    NBSERVIS = já už nikdy!!!!! recenze, zkušenosti
    Vážení přátelé, rád bych se s Vámi podělil o svou čerstvou zkušenost s firmou NB SERVIS, konkrétně s její pobočkou v Eliášově ulici, vedenou manažerem panem Sedláčkem.
    Pro úvod: Vlastním Macbook late 2008, a jelikož se mi v poslední době začal dost zásadně zpomalovat ( přestože operační paměť jsem už dávno upgradoval), rozhodl jsem se neinvestovat do nového, (i když velká chuť by byla) ale zaplatit někomu, kdo mi s tím poradí a když se to vyplatí tak zaplatit výměnu opotřebených součástek, případně vyčištění, nebo tak něco. Nejprve jsem se snažil někoho takového objevit na doporučení, následně jsem podnikl výpad do kyber prostoru a našel tam odkaz na výše zmíněnou firmu (líbilo se mi, že mají opravnu kousek od metra a na první pohled to vypadalo, že ví o čem mluví). Pro jistotu jsem se emailem optal, kolik si za diagnostiku účtují (odpověděli že je zdarma)a následně jsem se na pobočku vypravil. První dojem nic moc, prodejna, jako každá jiná, ale nešel jsem tam kvůli mramoru na podlaze, ale abych si nechal poradit a opravit poč. Pan Sedláček mě nepřivítal nějak radostně, ale chápu, že když Vám obchod frčí, tak se snažíte dostat přímo k věci a na kudrlinky není čas. Následující události bych raději podal formou rozhovoru, pro lepší ilustraci.
    manager pan Sedláček (dále jen mpS): „Co byste rád?“
    Já: „pomalý poč, potřebuju poradit „- podávám ho mpS do ruky
    mpS: „Že vy ste ho těch pět let ale vůbec nečistil?“ – téměř zhnuseně ho zkoumá
    já:/omluvně/ „No, ne, fungoval mi super, tak jsem to neřešil. Teď tak nefunguje, tak to řeším….“.
    mpS: tiskne přijímací doklad a následně mi ho podává-“Tady mi to vyplňte, jméno, kontakty, podpis“
    já: vyplňuji a podávám mpS.
    mpS: „oK, do tří pracovních dnů (nesl jsem ho tam v pátek 22.2.2013 kolem 14.hod) se Vám ozvem a dáme vědět, co mu je a jak to budeme řešit“
    já: „nešlo by to dříve? Dělám z domova a jsem na něm existenčně závislý“
    mpS: „do tří pracovních dnů se ozveme….“
    Já: „díky a naschle….“ Odcházím, a doufám, že to bude v pohodě.
    Uterý, 26.2. 16.30 hod, zatím se mi nikdo neozval, práce mi stojí, tak cvičně zkouším volat do NBs. Nikdo nebere.
    Středa, 27.2. cca 11.hod, znovu volám , tentokráte úspěšně.
    Já:“ Dobrý den, minulý týden v pátek jsem k Vám dával počítač, chtěl jsem se zeptat, jak to vypadá?“
    mpS:“ zatím jsme neměli čas to řešit, jak jsem Vám říkal, máme na to od dne podání tři následující dny“
    já: /prosebně/“ok, ale nešlo by to nějak urychlit, jsem na něm existenčně závislý a potřebuju pracovat…“
    mpS:“ pane, takový jsou všichni, všichni to chtěj hned. Dneska se Vám ozvem co a jak.“
    Já: „Ok, díky a nashle“
    Čtvrtek, 28.2., nikdo se neozývá
    Pátek 1.3. /tedy přesně za týden/jdu kolem 12.hod na pobočku v Eliášově.
    Já: „dobrý den, jdu si pro svůj počítač“
    mpS: „Máte od něj ten papír?“
    Já: podávám mu ho…
    mpS: Dívá se po místnosti, kde ho nenachází, odchází do zázemí, za chvíli se vrací s compem do místnosti, „My jsem Vám volali, že je to nachystaný?“
    Já:“nevolali, při předání jste říkal, že do tří dnů mi dáte vědět, co s ním je a jak to budeme řešit“
    mpS: beze slova vysvětlení, nedej bože omluvy-“ Takže si ho chcete odnést?“
    Já:“ Ano“
    mpS: vyplňuje výdejový formulář „tady mi to podepište“
    já: podepisuji a beze slova odcházím
    Shrnuto podtrženo, této firmě po ubezpečení při předání, že první diagnostika bude trvat max 3 dny (původně jsem počítal, že to bude pá, po, ut – ale moje blbost, měl jsem si to ověřit) a po jedné tel. urgenci (chápu, že je lepší se vždycky slušně připomenout, každý máme hodně práce a zapomenout může každý) trvá aby odnesla poč z jedné místnosti, do druhé, dala na něj folii na kterou napsala číslo 404 přesně jeden týden.
    Asi si to můžou dovolit, já bohužel ne. Za ten týden jsem přišel cca o 10 000,- Kč výdělku, který jsem nemohl realizovat, dalších – 3 000,- Kč jsem v tom za náklady, které mám s provozem živnosti. Nehledě na fakt, že jsem se celou dobu cítil jako kus hadru a ne zákazník, který nese do firmy peníze. Na druhou stranu jsem získal možnost se pocvičit v trpělivosti, další životní zkušenost a díky mpS i zřejmě možnost splatit svůj karmický dluh společnosti. Doufám, že čtenáři tohoto článku, stejnou zkušenost nebudou muset podstoupit.
    Takže díky pane Sedláčku, jsem Váš věrný fanoušek!
    Zdraví Vás
    Ondřej Valoušek

  17. 17
    Pavel

    pavelobolecky<zavináč>seznamtečkacz

    Přesně jak píše autor článku, pokud vím že se PC / Notebook přehřívá, nejprve omrknout chladič, je li plnej, vyndat pročistit, u notebooků stačí aj profouknutí. Tuhle mi psal kamarád na internetu že když to šel profouknout ze spodu větráček, tak tam měl nacpaný rohlík... :D
    Další možnost je výměna teplovodivé pasty.

    Denně mám svůj letitý notebook v posteli spuštěné náročné aplikace nonstop na plný výkon PC zatížen a téměř se mi ani nespustí větrák chladiče. Ale je to jen o údržbě... i autu musíte měnit olej, čistit filtry nebo měnit atd. :)

  18. 18
    Gucky

    sedouek<zavináč>seznamtečkacz

    Ahoj,
    díky moc za tento článek. Mám Acer Aspire 5535 (AMD Athlon x2 - dual core 2,0, 3gb Ram, 256 sdílené GPU Ati radeon) a taktéž se mi začal přehřívat. Jelikož je to už poměrně starý notebook, jsem si jist, že problém bude v pastě. Je také možné, že je v něm také menší množství prachu, ale na to si dávám pozor a pravidelně se snažím co nejvíce prach čistit.
    Po přečtení celého tvého článku jsem přestal mít strach a sám se do přepastování a kompletní očisty svého notebooku pustím.
    PS: jednoho "servisáka" doma mám a toto jejich chování je naprosto běžné. Je to jen a pouze jejich lenost a hlavně vychytralost. Mnohdy neinformovanost lidí jim takto přináší velké peníze. Přesně tak, jak to udělali s vámi.
    Ještě jednou děkuji za článek. Daniel GUCKY Šedivý

  19. 19
    Luki

    Tady je měný nový ventilátor za 340 Kč : ibm R61 R60 http://intigo.cz/produkt/ve...-3pin/
    Rozhodně taky super článek o přejřívání http://intigo.cz/prehrivani...tebooku/