„I když se vám nejkrásněji zdá, že jste strojvůdci své lokomotivy, výhybku vám vždycky přehodí někdo jiný, kdo toho umí míň.“ Ludvík Vaculík (Morčata)
maskot zápisníku

Chybějící Kousek Zápisník Antonína Daňka

Open Source, programování, internet,

kurzor

Upozornění na nový obsah pomocí RSS.

? Co je to RSS?

Upozornění na nový obsah pomocí e-mailu.


i-phone.jpg

Budoucnost internetu je v mobilních zařízeních

Mobilní zařízení si pomalu ale jistě ukrajují svůj podíl mezi zařízeními, přes které se lidé připojují na internet. I tento blog už zaznamenal několik desítek přístupů přes Operu Mini či IE for PDA. Do budoucna je s mobilními zařízeními počítáno daleko více.

I Vint Cerf (vicepresident Google) na své přednášce předpověděl, že na internet se bude čím dám tím častěji přistupovat skrze mobilní zařízení.

Evoluce internetového připojení

modemy

V začátcích internetu jsme se připojovali pomocí telefonních pevných linek, prostřednictvím modemů. Rychlost takového připojení byla buď 33 kbps nebo 56 kbps, záleželo na rychlosti modemu a tarifu od tehdejšího Telecomu.

Taková rychlost se vám asi zdá směšná, ale na prohlížení mailů a převážně textových webů to stačilo (i Diablo se hrát dalo icon_smile.gif). Videa, hudba, obrázky ve vysokém rozlišení a vůbec soubory o velikosti desítek megabajtů neměly na internetu moc zastánců.

Toto připojení se platilo na základě času, stráveného na internetu.

ISDN a ADSL

V tomto odstavci byla chyba, děkuji SUKovi za upozornění.

Postupem času, ty majetnější přecházeli na ISDN. Toto připojení (opět od Telecomu) už dosahovalo rychlosti 128 kbps (2 * 64). Skutečný vysokorychlostní internet dorazil s nástupem ADSL, avšak cena byla z počátku opravdu vysoká. Tuším, že 1 Mbps stál 5 000 Kč měsíčně, tedy řešení spíše pro firmy. Tato linka již byla asymetrická, tzn. rychlost příchozích dat nebyla stejná jako rychlost ochozích dat (download != upload).

Toto připojení již bylo placeno paušálně nebo se platilo za přenesená data, nezáleželo na době připojení.

zlevňování, alternativní způsoby připojení

Ceny šly čím dál tím níže. Začali se objevovat i alternativní poskytovatelé připojení za velice nízké ceny. Lidé se připojovali přes své kabelové televize či satelity, ale velice populární se stalo WiFi, především pro jeho dobrou dostupnost.

Přecijen, kabelovku či satelit nemá každý, ale WiFi se dá (i přes nutnost dobré viditelnosti mezi propojovanými body) velice dobře rozšiřovat. Na rozšířenost WiFi má jistě velký podíl sdružení CZFree net, lidé(soukromníci) kteří mezi sebou vytváří bezdrátové sítě a poskytují si připojení k internetu. WiFi, je v současnosti asi nejčastější forma připojení k internetu (či nějaká jeho odrůda založená na 802.xx).

Další krok ?

Čím jsme tedy prošli ?

A co nás čeká ?

Internet na mobilním zařízení. V čem je problém ?

V čem je tedy problém ? Už teď máme mobilní zařízení jako je PDA, které disponují dostatečným výpočetním výkonem (např. k přehrání filmu). Čili jsou schopny interpretovat prakticky všechny možnosti internetu. Problém je oné dostupnosti internetového připojení.

Ano, rozšíření užívání internetu prostřednictvím mobilních zařízení jde ruku v ruce s pokrytím připojení k internetu. Kdybych věděl, že se mohu v rámci svého paušálního připojení (které si doma platím) připojit i kdekoliv jinde, neváhám a běžím si takové PDA koupit také. Představa, že si sjedu v létě k vodě, vykoupu se a napíšu článek je moc pěkná.

Další problém je JavaScript a Flash. Tedy spíše ten JavaScript, protože Flash dle mého názoru budoucnost nemá.

Tyto zařízení obvykle JavaScript neovládají a přitom se jedná o skvělý, hojně využívaný jazyk (už jen kvůli AJAXu). Dobří tvůrci webů samozřejmě dělají přístupné weby, takže žádný ovládací prvek JavaScript nepotřebuje, popř. vytvoří alternativní verzi, která jej nevyžaduje. Bohužel né všichni to tak dělají a velké internetové firmy se nehodlají přizpůsobovat těmto lidem. Např. většinu aplikací Google si bez JavaScriptu nepustíte.

Víte jaký je rozdíl mezi malým a velkým podnikem ? V tom kdo se přizpůsobuje komu. Malý podnik něco vyrábí, dejme tomu webovou stránku. Netroufne si však znepřístupnit svůj web několika jednotlivcům, kteří nemají zapnutý JavaScript a tak vytvoří přístupný web pro všechny prohlížeče a zařízení. Malý podnik se přizpůsobuje zákazníkovi.

Oproti tomu velký podnik už na nějaké jednotlivce nepohlíží a nepřidělává si práci zpřístupnění webu i jim. Taková optimalizace mnohdy znamená dvojnásobek práce a to se prostě nevyplatí. Jednotlivci pak nemají na výběr a přizpůsobí se. Zákazník se přizpůsobuje velkému podniku.

Možná je to dobře, aby si lidé JavaScript nevypínali, ale pochybuji, že to někdo dělá. Tady je problém, že na některých zařízeních si ho prostě zapnout nemůžete.

Například RSS čtečku Google, kterou jsem začal používat namísto té integrované v Opeře, jsem zvolil kvůli její přístupnosti. Mám přístup k novým článkům ať už jsem na Linuxu nebo Windows, či na úplně jiném počítači. Problém je, že přes telefon se kvůli nefunkčnímu JavaScriptu do čtečky nedostanu.

Můžete si také přečíst můj článek Budoucnost internetu je v XML.

datum 02.08 /2007 - 19:48 tag názory, internet komentář 21 komentářů (přečteno: 5087x)

Související články:

Feedburner

GEOrss, už ho máš?

WebExpo 2009

Nenechte si ujít

Nejčtenější články za poslední půlrok.

Nejkomentovanější články za poslední půlrok.

Nejčastěji komentující čtenáři za poslední půlrok.

Nejkvalitnější komentář

Scotty


Jak jsi prisel na to, ze lide masove nepouzivaji mobilni pripojeni?! Pokud vim, tak CDMA pouzivalo 6 mesicu po zahajeni provozu pres 100 000 uzivatelu a cislo porad stoupalo... Pak prislo jeste 4G od T-Mobilu a tam taky cislo pekne stoupalo. Ted tu je jeste U-Foun a cislo zase stoupa... Takze bych dokonce rekl, ze mobilni (zvlaste vysokorychlostni) internet je masove rozsiren...


Zaujal vás tento článek? Nezapomeňte, že je ve vaší moci ukázat stovkám dalších lidí, že tento článek se vám libí. Stačí kliknout na následující tlačítko. pridej.cz

Chcete být upozorňován(a) na nové texty? Pak si přidejte do své RSS čtečky zdroj pro články, bleskovy nebo komentáře a buďte tak informování o všem novém.

Neváhejte napsat k článku komentář (Co je to komentář ?), pokud máte k danému tématu co říci.

check


check



icon_smile.gif icon_sad.gif icon_biggrin.gif icon_confused.gif icon_cool.gif icon_twisted.gif icon_wink.gif icon_cry.gif icon_eek.gif icon_evil.gif icon_exclaim.gif icon_frown.gif icon_cheesygrin.gif icon_idea.gif icon_lol.gif icon_mad.gif icon_mrgreen.gif icon_neutral.gif icon_question.gif icon_razz.gif icon_redface.gif icon_rolleyes.gif icon_surprised.gif icon_arrow.gif icon_arrowd.gif icon_arrowl.gif icon_arrowu.gif


Prosím odpovězte na následující otázku (do formuláře zadejte pouze písmeno).

Jakou z následujících věcí by si vybral robot?
a) štěně b) kytičku od svého milého c) pečlivě naformátovaný soubor

Nápověda: Zkuste možnost c (ale uznám vám i b).


check


1

"Internet je málokde dostupný." ...gprs najdes po cely republice a 200,- za 15MB nebo 750,- neomezene od vodafounu neni nejhorsi ne?

A že by bylo wifi nejcastejsi pripojeni se mi nechce verit, kdyz existuje kabel nebo adsl... nepocitam uzivatele na free wifi benzinkach atp :)

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #4
Gravatar

mikke

02.08 /2007 - 21:44


brak | průměr | kvalitní názor


2

ISDN se nekdy pocital na mbity? ja mel pocit ze maximem je nekde neco okolo 128Kbps, zda se teda ze asi spatne.

Jinak pres wifi jsem pripojen celkem asi pres 3 AP :)

A flash prosim nikdo do mobilu netahejte. Sluzby jako youtube jsou dobre, ale "weby ve flashi" rad nemam.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) mikke v komentáři #3
  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #5
Gravatar

SUK

02.08 /2007 - 22:08

sukinatečkacz<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


3

160kbps

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #2, který napsal(a) SUK
Gravatar

mikke

02.08 /2007 - 22:24


brak | průměr | kvalitní názor


4

Jo, vim o GPRS, ale:
- Aby jsi mohl použít GPRS, potřebuješ zařízení schopné se připojit do GSM sítě s čimž souvisí nutnost SIM karty. Takže to je řešení jenom pro mobilní telefony nebo komunikátory.

- 200,- za 15 MB je využitelný max. pro e-mail či textové weby (navíc bez Diabla icon_smile.gif), pokud nechceš platit tisíce. 750,- by šlo v případě, že by jsi to využíval i doma (prostě jediný připojení), ale i tak bych to platit nechtěl. A pochybuju, že by jsi chtěl bejt doma připojenej rychlostí 50-80 kbps.

=> GPRS je pomalý, drahý připojení využitelný pouze pro některý zařízení. To mi připomíná popis kterej jsem napsal u počátků internetového připojení. icon_neutral.gif

Co se týče toho nejčastějšího připojení. Nepodařilo se mi sehnat nějaký pořádný statistiky. Na rychlost.cz je to ale nejčastěji testované připojení: http://rychlost.cz/pripojeni-i...netu/

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) mikke v komentáři #6
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #1, který napsal(a) mikke
Gravatar

Antonín Daněk

02.08 /2007 - 22:31

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


5

Máš pravdu, ISDN mělo rychlost maximálně 128 kbps. Dvě linky po 64 kbps, takže se dalo jednu využít pro internet a druhou třeba pro telefonování, ale daly se i obě použít pro internet.

Problém je v tom, že tehdá v době modemů si jeden můj kamarád zařídil ISDN a následně přešel na ADSL, jenže jsme o tom pořád mluvili jako o ISDN. Bylo to pro nás prostě to druhý, neobyčejný, rychlý připojení. Jinak jsem to ale myslel dobře, viz. „Tato linka již byla asymetrická" (ISDN asymetrický neni).
V článku jsem to opravil, díky.

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #2, který napsal(a) SUK
Gravatar

Antonín Daněk

02.08 /2007 - 23:21

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


6

Existujou i pcmcia moduly, se kterejma se pripojis z jakyhokoliv PC. Ze je 750,- moc za neomezeny pristup k netu odkudkoliv...to je otazka priorit :)

Uz je nekde pokryti EDGE (+rychlost)...nebo takovy ty ruzovy veci od T-mobile maj tusim docela dobrou rychlost i pokryti.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #7
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #4, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

mikke

03.08 /2007 - 06:49


brak | průměr | kvalitní názor


7

Asi si ten článek špatně pochopil, já tu neřešim žádný osobní stanoviska ty priorito. Platit dalších 750,- navíc ke svýmu současnýmu rychlýmu připojení je prostě drahý.

K tomu co jsi napsal v druhým odstavci se snad ani nemá cenu vyjadřovat, to už by jsme tu mohli spekulovat jak v diskuzi na zive.cz. EDGE, jak si sám napsal je jenom někde, takže nevim proč to vůbec píšeš. A ty růžový věci od T-mobile u kterých něco tušíš ? icon_lol.gif Asi máš na mysli tu jejich 3G (nebo už 4G ?) síť a ta taky neni dostupná všude.

http://blog.antonindanek.cz/in...entar -> komentář vyžaduje dobrou znalost oboru -> kdyby každej psal to co tuší, tak jsou ty komentáře naprosto bezvýznamný.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) mikke v komentáři #8
  • Na komentář odpověděl(a) Scotty v komentáři #9
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #6, který napsal(a) mikke
Gravatar

Antonín Daněk

03.08 /2007 - 14:01

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


8

Neresis osobni stanovisko, ale je to pro tebe drahy :)
A kdyz uz nic vic, tak v tomhle nemas pravdu.
"Mobilni internet je málokde dostupný."

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #10
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #7, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

mikke

03.08 /2007 - 14:15


brak | průměr | kvalitní názor


9


Takze pokud si dobre pamatuju, tak EDGE od Vodafonu je dostupny pro 48% populace, coz neni malo... Jinak T-Mobile ma sit 3. generace (3G), ale internetu na teto bazi dal nazev 4G... A tim padem je i GPRS/EDGE pouzitelny. Plati se stejne, takze kdyz neni EDGE, jedes na pomalejsim GPRS a porad za stejnou cenu. Nicmene nic to nemeni na tom, ze nejvyhodnejsi mobilni pripojeni (pres telefon, PDA (komunikator)) ma Vodafone. Tedy pokud nepocitame reklamstinu kysliku (O2), kterej vam da tuto sluzbu v podstate "zdarma"...

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #10
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #7, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

Scotty

03.08 /2007 - 17:00


brak | průměr | kvalitní názor


10

>mikke: Promiň, ale 700 Kč navíc je hodně pro každou i dobře situovanou rodinu. Říkáš, že pro mně je to drahý. Tak zrovna my máme v rodině dva ředitele, takže nejsme žádný chuďasové, ale přesto platit si dvě internetový připojení je pro nás nepřijatelný.

Mně se zdá že pořád řešíš nějaký extrémní případy. Jasně že když někdo podniká na internetu a potřebuje bejt kdykoliv online, tak si to druhý mobilní připojení rád zaplatí a drahý to pro něj neni, protože ho potřebuje aby mohl pracovat.

Že je málokde dostupný jsem napsal a za tím si stojim. Musíš to brát v kontextu. Taky sem napsal: „K internetu se může připojit kdokoliv, odkudkoliv (prostřednictvím mobilního zařízení), nízkou rychlostí."

Ten článek je o masovým užívání mobilního internetu. A široká veřejnost ho bude používat když se bude moct připojit ze svýho zařízení odkudkoliv, levně nebo v rámci ceny připojení který si už platí. Obyčejnej člověk si nebude kupovat extra modem a platit další internetový připojení.

>Scotty: A to reaguješ na co ? Pokud na: „K internetu se může připojit kdokoliv, odkudkoliv (prostřednictvím mobilního zařízení) a to vysokorychlostně, avšak draze." Musíš to číst doslova - ODKUDKOLIV - takže nějakýma 48% mě nenadchneš.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Scotty v komentáři #11
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #8, který napsal(a) mikke
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #9, který napsal(a) Scotty
Gravatar

Antonín Daněk

03.08 /2007 - 22:27

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


11


Vzdyt to pisu, muzes se pripojit ODKUDKOLIV!!!! Protoze EDGE je s GPRS zpetne kompatibilni... Takze kdyz neni EDGE, tak se to "prepne" na GPRS... Ale je pravda, ze to taky neni vsude, ze jo. Myslim ze pokryva jen neco pres 99% UZEMI republiky...

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #13
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #10, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

Scotty

03.08 /2007 - 23:41


brak | průměr | kvalitní názor


12

Sry za double-post, ale ted sem si jeste vzpomel, co jsem chtel na clanku "zkritizovat".

"Lidé se připojovali přes své kabelové televize či satelity..."
Muzu se zeptat, tak jak se lidi pripojovali (pripojuji) pres satelit? Tudle oblast jsem driv taky zvazoval a nenasel sem jinou moznost, nez mit dve pripojeni. Jedno pro odesilani (dat, pozadavku) a satelit pro prijimani...

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #13
Gravatar

Scotty

04.08 /2007 - 00:02


brak | průměr | kvalitní názor


13

Do dobře, ale myslim že GPRS už jsme tu řešili s mikkem půl dne, nechci se opakovat.

Co se ti nezdá na připojení přes satelit ? Snažíš se naznačit že to snad neni možný či co ? Já nejsem odborník přes internetový připojení, takže ti technický řešení neřeknu, přes satelit jsem se nepřipojoval. Jediný co vim, že obvykle bývá rychlý, ale doba odezvy je dlouhá (ping), takže to neni vhodný třeba pro hraní her po internetu.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Scotty v komentáři #14
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #11, který napsal(a) Scotty
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #12, který napsal(a) Scotty
Gravatar

Antonín Daněk

04.08 /2007 - 00:50

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


14


Co se mi nezda? Ne, nerikam ze neni mozny vyuzivat satelitni pripojeni, ale abys ho mohl pouzivat, tak musis mit jeste nejaky dalsi pripojeni, ktery budes pouzivat na odesilani. Satelit je proste jednosmerny spojeni (a to cesta k tobe). Druzice vysila a ty (parabola) to zachytavas... A aby vedela co mas prijimat, tak musis odeslat nejakej "pozadavek", ze jo. A ten posles pres jiny pripojeni...

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #15
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #13, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

Scotty

04.08 /2007 - 08:47


brak | průměr | kvalitní názor


15

Je možný i odesílat i když je to pomalý a drahý. Ale máš pravdu, že se to asi většinou dělá tak, že na to máš jiný připojení.

Ostatně jestli tě to zajímá, tak si přečti na Lupě: http://www.lupa.cz/clanky/inte...elit/ i když je už starší článek.

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #14, který napsal(a) Scotty
Gravatar

Antonín Daněk

04.08 /2007 - 14:56

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


16

S tímto článkem bych naprosto souhlasil. A taky mě zaujala jedna věc ... když Scotty neuspěje s jednou kritikou, začne si okamžitě hledat další sebemenší nepřesnosti, které rozvine (i když nebyly tématem článku) a snaží se tim docílit toho, aby to vypadalo, že autor nedělá nic jiného než si vymýšlí :) Je to z jedné strany špatné, ale z druhé strany zase dobré, protože každý se rád vrátí i několikrát denně, aby se podíval kam ta diskuze vyústila :)

Je to zjednodušený hulánův syndrom optimalizovaný pro komentáře :)

icon_arrow.gificon_cool.gificon_arrowl.gif
icon_evil.gificon_evil.gificon_evil.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Scotty v komentáři #17
  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #19
Gravatar

leviathan

04.08 /2007 - 19:35

michaelf.ms<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


17


No to by mi zajimalo, s jakou kritikou jsem zas "neuspel"... Za tim, co sem napsal o GPRS (EDGE) a vlastne i mikke si stojim. A ted si mi nakrk a dam vam vetu, ktera se vam asi nebude libit!
Pro toho, kdo sedi doma na prdeli a nevytahne z baraku nohy, muze byt jakekoliv mobilni pripojeni drahe (zvlast pokud ho srovnava se svym domacim pripojenim). Pokud clovek obcas zvedne kotvy a vyrazi z baraku do mist, kde se mu i ten mobilni internet (treba i pomalejsi a drazsi nez doma) sikne, tak pochopi to co tu mikke celou dobu omylal... Tot ode me prozatim vse, du si dat Bonaquu, pac mi mozna ulehci cestu icon_lol.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) leviathan v komentáři #18
  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #19
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #16, který napsal(a) leviathan
Gravatar

Scotty

04.08 /2007 - 22:17


brak | průměr | kvalitní názor


18


ne, neuspěl si. nedokázal si popřít je to pořád drahý ... a nebo to byl vlastně mikke :) no tak se to týká vás obou, sry :)

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #17, který napsal(a) Scotty
Gravatar

leviathan

05.08 /2007 - 10:21

michaelf.ms<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


19

>leviathan: Scotty se tím netají, že píše komentáře jen proto, aby vyprovokoval hádku. Já proti tomu nic nemám, pokud teda jen neomílá něco co už bylo napsaný nebo píše kraviny.

>Scotty: Hezky jsi nám tu větu dal. icon_lol.gif

>Scotty, mikke: Tak tedy, aby jste konečně pochopili tenhle článek. Odpovězte mi na tuhle otázku: Proč lidé masově nepoužívají mobilní připojení ?

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Scotty v komentáři #20
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #16, který napsal(a) leviathan
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #17, který napsal(a) Scotty
Gravatar

Antonín Daněk

05.08 /2007 - 16:00

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


20


Jak jsi prisel na to, ze lide masove nepouzivaji mobilni pripojeni?! Pokud vim, tak CDMA pouzivalo 6 mesicu po zahajeni provozu pres 100 000 uzivatelu a cislo porad stoupalo... Pak prislo jeste 4G od T-Mobilu a tam taky cislo pekne stoupalo. Ted tu je jeste U-Foun a cislo zase stoupa... Takze bych dokonce rekl, ze mobilni (zvlaste vysokorychlostni) internet je masove rozsiren...

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #21
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #19, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

Scotty

09.08 /2007 - 22:20


brak | průměr | kvalitní názor


21

Tak to by mě opravdu zajímal kde si takový čísla vzal. U toho CDMA je možná nějaký vyšší číslo, ale jen proto, že ho používají lidi doma jako pevný připojení tam, kde jiná možnost připojení k internetu neni. To pak můžeš do takových statistik započítat i moje domácí WiFi a označit ho jako mobilní připojení.

Na to abych viděl, že neni masově rozšířen nepotřebuju žádný statistiky. Měl by sis zjistit co znamená slovo masově.
A asi máme odlišnej názor na to, co je vysokorychlostní internet.

Jestli se chceš bavit o internetovým připojení, dělej to tady: http://www.mobilni-internet.com/ Možná tam najdeš i nějaký zajímavý statistiky.

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #20, který napsal(a) Scotty
Gravatar

Antonín Daněk

10.08 /2007 - 01:10

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


Navrženo pro přenos v binární soustavě | Kdo stojí za tímto blogem? | © Antonín Daněk | Autorské dílo

TOPlist