Info o úspěších / neúspěších 2. semestru na ČVUT: FEL: STM a rozvrh na 3. semestr.
V posledním rozsáhlém článku na téma ČVUT jsem poměrně podrobně popsal jednotlivé předměty, ale také jsem upozorňoval, že v době psaní článku (až na výjimky) nemám hotové ani zápočty. To jsme měli konec května, nyní začal srpen, a na blogu žádné nové info! No studuje ten chlapec ještě vůbec? Studuje (ale možná přijde o kytičku).
Úspěchy / neúspěchy 2. semestru
Pokud vás zajímá náplň předmětů a vůbec podrobnější info z 2. semestru, doporučuji výše odkazovaný článek. Tady už jen krátce mé hodnocení a snad něco málo ke zkoušce.
Úspěchy
- Anglický jazyk 1-2 | hodnocení: započteno | Jak už jsem psal, bylo třeba napsat dva testy na 60% (nebo 70%?), což se mi podařilo. Zkouška se z této úrovně nekoná, čeká mě až příští rok.
- Matematická logika | hodnocení: E | O předmětu kolují pověsti, že čím později člověk jde na zkoušku, tím horší je zadání. Tomu docela věřím, šel jsem asi v polovině a měl jsem to jen tak tak. Zkoušku jsem udělal o 2 nebo 3 body, ale o to větší jsem z ní měl radost (i když Ečka zrovna nemiluji).
Hodně mě naštvalo, že jsem musel čekat na výsledky přes 3 hodiny. Bylo nám totiž řečeno, že máme přijít ve 3, ale písemky ještě opravené nebyly. První hodinu to nevadí, člověk se baví se známými, druhou hodinu to začíná být špatný vtip a třetí hodinu, když už je většina lidí pryč, začínáte mít chuť předat zkoušejícímu své pocity. Když vám někdo řekne hned, že to bude opravené až k večeru, tak si prostě rozvrhnete čas a všechno je ok, ale tohle mě naštvalo. - Tělesná výchova | hodnocení: započteno | Žádný problém.
- Bezpečnost v elektrotechnice 1 | hodnocení: započteno | Žádný problém.
- Tvorba elektronické dokumentace | hodnocení: A | Nejednalo se o zkoušku, nýbrž klasifikovaný zápočet. Je to moje první (a asi poslední) Ačko na ČVUT.
- Právní aspekty podnikání | hodnocení: B | Viz. předchozí článek. Tuto zkoušku jsem dělal v předtermínu, takže jsem ji do článku mohl zahrnout.
- Programování v jazyku Java | hodnocení: D?C? | Tento předmět mám (snad) už dokončený, ale hodnocení ještě závisí na semestrální práci. Nicméně zápočet mi již uznán byl, takže něco bych měl mít jisté.
- Struktura a architektura počítačů | hodnocení: C | Předmět mi zabral celkem dost času na tvorbě různých úkolů do laboratoří. Zkoušky jsem se nebál, ale nakonec jsem dostal poměrně škaredé zadání. Dva příklady se v testech z minulých let moc nevyskytovaly a i spolužáci mi říkali, ať se tohle neučím. Měl jsem to napsané na taháku, ale přednášející nás vystrašila, že koho chytne s tahákem, tomu nepovolí opravný termín. Ke konci jsem se už k jeho použití málem odhodlal, ale Hana Kubátová ke mně zrovna nějak přišla, tak jsem k ní prohodil pár slov, abych jí zbavil podezření. To se sice podařilo, jenže se se mnou začala bavit a trochu mi radit, jenže já potřeboval, aby šla pryč. No nic, Cčko taky dobré, alespoň je poctivé.
- Technologie pro web a multimedia | hodnocení: C | Více informací zde.
Neúspěchy
Objektové modelování je předmět, ze kterého jsem měl od začátku největší respekt a věděl jsem, že největší problém bude odevzdat semestrální práci, ačkoliv moji spolužáci to považují za formalitu (u některých cvičících to tak skutečně je).
Když jsem na začátku června udělal poslední zkoušku, zůstal jsem ještě v Praze a programoval semestrální práci (a flákal se ). Když jsem byl o nějaký ten týden později hotov, odeslal jsem práci a rozhodl jsem se odhlásit z koleje, i kdyby mi práce nebyla uznána s tím, že bych jí už dodělal doma. Dostalo se mi ale nemilého překvapení, kdy přišla odpověď chvíli po odeslání (jen co jsem se vrátil z oběda). Stálo v ní, že takto práci nepřijme (nevešla se do přílohy e-mailu, tak jsem jí umístil na web), a abych ji umístil do školního SVN. Asi si dovedete představit, jak jsem byl nadšen z toho, že mi Mgr. Píše práci neuznává a to ji ještě ani neotevřel. Navíc jsem původně doufal, že by vše mohlo jít rychle a zatímco budu cestovat vlakem, tak už na mě bude doma ve schránce čekat e-mail se známkou.
Nebudu to natahovat. Po nahrání do SVN (a po několika e-mailech) jsem se dozvěděl, že moje semestrální práce není hodna udělení zápočtu z předmětu Objektové modelování. Jsem tak v poněkud vtipné situaci, kdy mám hotovou zkoušku (i když jen za E), ale nemám zápočet, takže je mi k ničemu. (Tato semestrální práce byla i podkladem pro udělení zápočtu z předmětu Programování v jazyku Java, kde mi udělen byl.)
Ono to ale vlastně moc vtipné není. Totiž pokud máte zkouškový předmět, tak máte na udělání zkoušky 3 pokusy. Když ho nezvládnete ani po třetí, máte šanci si zapsat předmět ještě jednou, s čímž jsou spojené další 3 pokusy na zkoušku (dohromady tedy 6 pokusů). Já jsem sice udělal zkoušku na 1. pokus, ale jestli nezískám zápočet, pak je to jako bych promarnil všechny 3.
Situace je tedy taková. Nemám předmět, který je paradoxně nejméně kreditově hodnocený (pouze 2 kredity), ale je povinný, takže ho udělat musím. Nicméně ještě mám šanci semestrální práci opravit a pokud by to nevyšlo, i tak to není nepřekonatelná překážka…
Rozvrh na 3. (zimní) semestr
Asi není co komentovat, popisky jsou u rozvrhu, takže jenom odkaz: můj rozvrh na 3. semestr. Chybí v něm ještě tělesná výchova, kterou je možné zapsat až v září.
Ze by tridenni rozvrh? :)
kapl.tom<zavináč>centrumcz
"Dva příklady se v testech z minulých let moc nevyskytovali" - nedávám to sem jen kvůli chybě ve shodě podmětu s přísudkem. Ale to to jako na STM funguje tak, že dostáváte zadání z minulých let a když jednou není, tak jste v prdeli? Moc zajímavé...
danek<zavináč>antonindanekcz
mikke: Jo jo, bohužel tam jsou nějaký drobný ve středu no, ale tak šoupnu tam ještě tělocvik a mohlo by to bejt dva dny + dopoledne. No a vzhledem k tomu, že v pondělí je jenom jedno cvičení, jinak přednášky, tak v podstatě jenom úterý. Ale toho úterý se bojim, snad jsem to nepřehnal, v zápočtovým týdnu to bude jak před maturitou. Navíc po nás určitě budou zase něco chtít, takže to ve výsledku bude možná tak, že ještě minimálně středu strávim tvorbou prací do školy, i když nebudu muset bejt ve škole.
Scotty: Opraveno.
No jasný, zatímco vědátoři z EaI nemají vůbec žádný podklady, prostě jim řeknou: naučte se fyziku a oni se jdou učit. A jestli jsi neměl k dispozici testy z minulých let, tak to je jen váš problém, že jste tak neochotný, že to dalším ročníkům nepředáte. Já sám z STM wiki čerpám i jí tvořim. No, a jestli měl, tak nevim, co to tady zkoušíš.
kapl.tom<zavináč>centrumcz
Tak samozřejmě také zadání sdílíme. Jenže u většiny předmětů se zadání neopakují. Zrovna u tebou zmíněné fyziky se zadání u pár vyučujících opakují, ale to ti nijak nepomůže, protože zkouška má 3 kola, přes které musíš projít, abys mohl vůbec dostat známku (příklady, teorie, ústní)... Zadání z minulých let jsou tak maximálně pro inspiraci a pro domácí testování, ale jinak naprosto nepoužitelné...
danek<zavináč>antonindanekcz
Bingo! Teď když pochopil i Scotty, že samozřejmě nemáme u zkoušek to samé, tak už je to snad každému jasné. Jinak sorry za tu autorizaci, to byl jenom tik.
OMO nejvetsi voser
danek<zavináč>antonindanekcz
I tak se to dá říct. Co ty, máš vše, jsi pořád na Strahově?