Mám za sebou první týden na vysoké škole a tady vám přináším zajímavé události.
Ještě před tím než začnu bych vás rád požádal o hlas v anketě. Jak už zde bývá zvykem, bude tu viset zase nějaký ten měsíc, takže pravidelní čtenáři si mohou dát načas. Anketu naleznete v pravém sloupci u všech článků nebo na titulní stránce.
Fotodokumentace tentokrát až pod článkem.
ČVUT: FEL
Negativní věci
Stejně jako Alenka, vidím první týden pozitivně. Rozhodně jsem ale nebyl neustále opojen blahem.
- Hned v neděli večer po příjezdu jsem nebyl moc nadšen, protože jsem neměl žádného spolubydlícího. Ostřílený vysokoškolák by to samozřejmě uvítal, ale já jako prvák potřebuji v první řadě navázat co nejvíc kontaktů.
- Ráno musí přijet 3 autobusy, aby nás všechny strahováky navozil do školy a to neustále přicházejí další studenti. Naštěstí jezdí jeden autobus za druhým. Zatím mi ta cesta přijde tedy spíš vtipná, ale nevim, jak to bude do budoucna.
- Po prvním dnu ve škole jsem vyšel jak zpráskanej pes. Cvičení z matematiky a algebry bez přednášky. Půlku cvičení z algebry jsem navíc byl úplně mimo, protože nám na střední nikdo neřekl, co je to polynom. Já jsem v tom samozřejmě hledal nějakou mystiku, přitom je to obyčejnej mnohočlen.
- Na pokoji nemám počítač.
- Ve středu a čtvrtek nestíhám večeři v menze. Můžu využít dražší restauraci, ale spíš budu vařit.
- Když se někdo rozhodne udělat v televizárně oslavu, tak se nevyspim ani pod vlivem alkoholu.
- Při návratu zpět mi málem ujel vlak, půl cesty jsem musel stát v uličce.
A teď už to veselejší ...
Spolubydlící nakonec dorazil - Franta. Naštěstí se nenaplnily moje obavy z hrůzných fanatických metalistů a mám normálního spolubydlícího. Chodil na Píseckou průmyslovku (odkud jsme měli předsedkyni u maturity) a mají na Strahově docela početnou skupinku.
Matematika 1
Matematiky máme dva druhy. Jednu v té samé učebně jako cvičení na Alg. Jedná se o klasickou matematiku, ale budeme tady pracovat v programu Maple. Moc šikovná věcička, která umí počítat symbolicky. Tento profesor nám dokonce sehnal hesla do KOSu. Druhé cvičení z matematiky je klasické počítání na papír. První hodina byla bez přednášky (která je až později v týdnu), takže jsem jenom hledal v hlouby paměti řešení.
Přednášejícího máme Mgr. Petra Habalu, Ph.D., který se mi zatím hodně zamlouvá. Nečekal bych, že přednáška z matematiky může být zábavná. Navíc jsem díky němu snad pochopil limity, tak jsem zvědav, jak to půjde dál (hlavně jak to půjde v pondělí na cvičení).
Úvod do algebry
Viz. negativní část. Přednáška už byla lepší.
Elektrotechnika pro informatiky
Jak už asi napovídá název předmětu, neni to pro STMáky žádný stěžejní předmět. První hodina cvičení byla pojata moc pěkně. Hlasovalo se o řešeních a já zjistil, že jsem toho z elektroniky hodně zapomněl.
Na přednášce se opakovaly základy, který každý průmyslovák zná. Ke konci jsem začal sledovat film, co pustili lidi přede mnou.
Algoritmizace
Cvičení z algoritmizace v Dejvicích zatim nebylo moc zajímavé. Seznámili jsme se s učebnou a měli jsme dostat hesla do KOSu (nedostali, profesor o tom vůbec nevěděl ). Pracujeme tady vzdáleně na školních serverech, takže nesedíme u PC, ale jenom u LCDčka a malého terminálu. OS Solaris. Máme 3 servery na Karlově náměstí a 3 v Dejvicích. Během dne bohužel dost vytížené. Můžeme se taky připojit vzdáleně přes SSH.
Přednáška na Karlovo náměstí od Ing. Miroslava Balíka, Ph.D byla super. Nedokážu to tady všechno vypovědět, asi si na něj někdy vezmu kameru.
Úvod do operačních systémů
Zatím jsem se nic moc nového nedozvěděl, ale určitě to pro mě bude do budoucna přínosný předmět.
Tělesná výchova
Mnou zapsané plavání bohužel neprobíhá ve stylu: „Tak si plavte.“ První hodinu jsme začali tím, že jednoho chlapíka z předchozí skupiny odvezla sanitka. Optimistické že? (Ale večer jsem ho pak viděl na přednášce.) Pani toleruje jenom dvě absence, což se mi zdá dost málo. Budu se s ní nějak muset domluvit, protože jednu nejspíš využiji už další týden (mám kašel, rýmu a den před je Strahov Open Air).
Základní školení BOZP
Asi si dovedete představit, jaká je to nuda. Dokoukal jsem film z předchozí přednášky z elektroniky. Příští týden si mám přijít na cvičení pro zápočet.
Mimo ČVUT: FEL
V pondělí jsme zapadli do baru U Terezy, hned naproti rektorátu ČVUT. Původně to měla být akce v pár lidech, ale nakonec nás tam bylo snad 8. Byl tu taky STMař (No ne, ono se to vyslovuje [estéEMAŘ] ) Matěj, co před tím dva roky studoval medicínu - blázen.
V úterý jsem byl v klubu 11 (ještě se spolužákem z druhý základky), který je hned naproti mého bloku 10. Je to tam docela pěkný, alespoň výbavou. Projekce, fotbálky, kulečníky, šipky, vodnice + bar je samozřejmostí.
Ve čtvrtek opět klub 11, tentokrát nás tam bylo víc. Měl se taky konat seznamovací výšlap STMáků na Petřín s flaškou v ruce, ale nějak to padlo (asi). Seznámil jsem se tu se Slovenkou Věrkou, dalšíma stavařema či architektama, STMákama (jeden snad dokonce seděl vedle mě na přednášce), jednou studentkou VŠE a dokonce jednou studentkou žurnalistiky.
Fotodokumentace
Pavel, Alča, Matěj - asi zrovna vypráví vtip ze seriálu o chrchlu.
Scotty a Alča.
Je to opravdu špatně vidět, ale když si zazoomujete, tak uvidíte vlevo: psychologie: 50% a vpravo: fyzika: ~100% (později bylo ještě doplněno matematika: 100%). To nám pan Habala ukazoval, jaká je asi úspěšnost toho, když řekne něco psycholog a toho když řekne něco fyzik nebo matematik. Říkal, že kdyby sezval 10 psychologů na jeho přednášku a zeptal se jich, jestli je normální (on), tak by každý řekl něco jiného => jejich výroky se nedají použít. (Odsuď má narážka Michale.)
Notebooků je na FELu jako máku.
Zazoomujte si na obrazovky noteboků. Přednáška z matematiky a jeden si tam prohlíží WOW komiksy, slečna si hraje NFS.
Na závěr nutno dodat, že se toho dělo daleko víc, než jsem tady popsal. Každý den jsem mluvil s X novými lidmi a dostal X-2 nových telefonních čísel. Zahlasujte mi prosím v té anketě, ať vim, jestli o tyhle články stojíte.
Ostřílených ČVUŤáků bych se pak rád zeptal, jestli je to dobrý nápad, psát takhle třeba o profesorech.
codeasi<zavináč>gmailcom
Po prvním týdnu jsem byl taky plný dojmů. Na matematiku jsem měl taky Habalu, jedinný on dovedl udržet zájem studentů po celý semestr. Jinak algebra je pekelná, na tu si dej pozor. Zhodnocení 1.semestru mám v historii na mém blogu.
Píšeš o Matějovi, co studoval 2roky medicinů, řekl bych že to je stejný co čte můj blog a informoval se o STM, schválně se ho zeptej ;)
Jinak psát o profesorech,asi je to jedno. Neřekl bych že se bude na tebe konkrétně soustředit a hledat. To bys musel něco ošklivého napsat na felackém foru.
Takova perlička: Jsem byl ve středu na cviku z Informačních systémů a na slajdu se objevila citace z mého blogu, takže asi záleží na profesoru a na blogu ;-)
danek<zavináč>antonindanekcz
Tvoje zhodnocení jsem si přečetl a lekl se algebry.
Matěje se zeptám, když ho zase potkám. Kontakt na něj nemám, to spíš AlenKa (která tu taky komentuje).
Snad to s tim blogováním o škole bude ok. Na střední o mým blogu nejdřív věděl jenom jeden profesor (s kterým jsem se nakonec dost pohádal) a skončilo to tak, že když jsem po maturitě šel do školy, tak na mě vyhrkl jinej profesor: „Dáš mi odkaz na ten tvuj blog?“
K tý citaci gratuluju. Mým cílem je ukázat na nějaký naplněný přednášce velkým písmem odkaz na můj web na plátně. Ale ještě nevim, jak toho docílim. :)
codeasi<zavináč>gmailcom
S tou algebrou nechci strašit, spíš abyste ji nepodcenili. Matiku se za 3dny naučíš, algebru ne. Záleží taky jak ti to sedne, jen vim že to většině lidí nesedlo. Samozřejmě jsou i vyjímky co se to kompletně naučily za 4 dny.
Pokud budeš mít nějakou studentskou přednášku (občas něco takového bylo na TW1, tak si odkaz na svůj slide klidně dáš ;)
kaja47<zavináč>seznamcz
Algebru jsem měl na háku, ale jenom proto, že jsem si vytisknul ty Olšákovi skripta a průběžně jsem v nich čítával. Myslim, že v algebře je nutný dobře umět základy a ten zbytek se na tom dá postavit. V podstatě životně důležitý je vědět, co je to lineární kombinace vektorů. Když to víš, dáš zkoušku za E.
---
A ty UOSy: něco ti to rozhodně přinese, naučíš se pracovat v BASHi (tak to bylo aspoň za nás - pokusných králíků).
V okamžiku, kdy rozluštíš, co dělá tahle BASHovánka:
c=$(pwd|sed 's#^.*[a-zA-Z_-: ]\(.*\)$#\1#');cb=$(echo $c|sed 's#^0*\(.*\)$#\1#');((p = $cb + $1));pr=${#p};z='';for (( i=0; i
kaja47<zavináč>seznamcz
koukám, že mi to sežralo všechno z mého příspěvku za většítkem. Takže slovy: ten skript ještě dlouho pokračoval v tomto vtipném duchu.
----
Podle mě na tom nesejde, jestli bläguješ o profesůře. Psát si můžeš cokoli a dokud nepadaj žalobičky, je to sranda.
danek<zavináč>antonindanekcz
Tak ty jsi mi s tou algebrou zase dal naději.
Psát si můžu cokoliv, ale nechci se kvůli tomu nechat dusit u zkoušek.
Tomu co si napsal bych s trochou googlení porozuměl. Nepamatuju si totiž co dělaj některý příkazy a taky reguláry moc neovládám. Tak snad to s přednáškama časem zmáknu. Líbil se mi úkol od Muzikáře: Přečtěte si manuál k Bornshellu.
Jo, za to sežrání se omlouvám, prohánim ten text strip_tags fcí.
michaelf.ms<zavináč>gmailcom
Sis myslel, jak osobní články nikoho nezajímají a zatím ti vedou anketu. Já je mám taky radši.
Menzu taky dva dny nestíhám, ale hned vedle je jiná (o 5 korun dražší) stravovárna - Vokno :).
V Pátek se naše sockařka rozčilovala nad tím, že lidé jsou naučeni ze střední školy (díky profesorům) dělit vědy na exaktní a méně exaktní :). Já bych dělení nechal... těší mě, že je Psych. méně exaktní věda... aspoň se můžu rochnit ve všemožných výkladech a možnostech :).
zamazal.jiri<zavináč>gmailcom
Habala je fakt dobrej, limity vysvětloval perfektně :-) Ale na cvičení máme takovýho staříka a to jako nic moc :-(
Elektrotechnika cvičení bylo v pohodě, na přednášky se prý ani moc nemusí chodit, protože prý nekorenspondují se cvičeníma.
Algoritmizaci cvičení nedokážu ohodnotit, protože jsem přišel o 15 minut později a za pár minut profesor musel odejít na matfyz
danek<zavináč>antonindanekcz
Michael: Tak jo no, když vás to baví, tak já to budu psát. :)
Mazlík: No vidíš, ja mam zrovna teď algoritmizaci. Ty jsi vlastně takz na STMku co? Jaká skupina?
johnyn<zavináč>emailcz
Můžeš prosím příště i popsat o které přednáškové sály jde? Už je tomu pár let co jsem FEL opustil a koukám, jak se to změnilo. Hafo laptopů... upřímně moc nevidim smysl na přednášce matematiky používat notebook
Ale slečna hrající NFS je ultimátní
danek<zavináč>antonindanekcz
Jasně, pro tentokrát ti to můžu říct dodatečně.
První školní fotka je z budovy na Karlově náměstí. Číslo nemá cenu říkat (hlavně ho teď nevim ), protože číslování bylo letos změněno. Aby se tam člověk dostal, musí projít celou vstupní budovou, dále se projde venkem do další budovy, tam po schodech nahoru a je tam.
Další dvě fotky jsou z 209. Druhý patro v Dejvicích (v Technický) hned naproti schodišti. Je to asi nejluxusnější přednášková místnost na FELu, kde se obvykle dělají přednášky, když přijede nějaká velká ryba (byl tam např. Vint Cerf z Googlu). Přednášející tam může pomocí dotýkovýho displeje kreslit přes to, co promítá z počítače.
Smysl notebooků na přednáškách z matematiky a většině ostatních neexistuje. Paradoxně notebook používám hlavně na cvičení, kde máme k dispozici školní počítače. Ty jsou ale během vyučování docela zahlcený (používáme terminály -> hromadné servery).
johnyn<zavináč>emailcz
Tak ta přednáškárna na Karlově náměstí se ještě nedávno jmenovala K1. Je to vlastně jediná "nativní" na Karláku :-)