„It was as if firewalls were not a phenomenon relegated to the world of computers. He had a firewall himself, and he didn't always know how to get past it.“ Henning Mankell (Firewall)
maskot zápisníku

Chybějící Kousek Zápisník Antonína Daňka

Open Source, programování, internet,

kurzor

Upozornění na nový obsah pomocí RSS.

? Co je to RSS?

Upozornění na nový obsah pomocí e-mailu.


Zeitgeist.jpg

Věříte v Boha? Jaký výklad Bible je pro vás přijatelný?

Znáte Zeitgeist? Je to poměrně známý film a je v něm hodně zajímavých myšlenek.

O tom, že je Bible plná analogií není pochyb a doslovnému znění Bible už věří snad jen ti nejstarší důchodci. Pro takové věřící mám hned na začátek jednu myšlenku. Pokud je to, co se píše v Bibli lež, pak věříte v lež. Pokud je to, co se píše Bible pravda, pak už není žádné místo pro víru.

Mně se velmi líbí výklad Bible z filmu jménem Zeitgeist.

Zeitgeist

Níže je přehrávač s filmem i s českými titulky. Nejdřív bych vás ale snad mohl trochu uvést.

V tomto filmu se říká, že Bible nepopisuje nic jiného, než astrologické události. Několik příkladů:

Něco málo o věcích

Když budete číst Bibli a budete mít dostatek znalostí z astrologie, každou chvíli na nějakou analogii narazíte.

Film posuňte na 20. minutu, tam začíná zajímavá pasáž. Pokud chcete vidět větší titulky, dejte si přehrávač na celé okno nebo se na film podívejte přímo na GoogleVideo.

Nechápu, proč Google po koupi YouTube nenasadil svůj přehrávač. Ten z GoogleVideo je totiž daleko lepší. Už jen proto, že se můžete přemístit do libovolného místa filmu, aniž byste ho celý načítali. Je možné přidat titulky.

Jiné výklady a můj názor

Nevím, jestli je toto astrologické pojetí úplně správné, každopádně na něm něco je. Vlastně toho na něm je docela hodně. Já osobně nevěřím v Boha, ale nějakou vyšší moc úplně nevylučuju. Určitě ale nevěřím, že tu byl nějakej chlapík, co běhal po Jeruzalémě a pomocí zázraků uzdravoval lidi výměnou za víru v Boha.

Věřím ale tomu, že v Bibli je hodně informací, které se nám ještě nepodařilo vydolovat. Jsem rád, že těmito tématy se začínají zabývat profesionální filmaři. Příkladem je např. již doporučovaný film Fontána.

Další názor, který mě zaujal je ve filmu The Man from Earth. Celý film sice stojí na sci-fi základech, ale zbytek je hodný zamyšlení. Podívejte se sami. (V tomto filmu se ukazuje, že ono zázračné léčení bylo jen výsledkem východní medicíny.)

Tenhle je v pořadí už druhý článek, který jsem chtěl původně vydat jen jako bleskovku, protože se do repertoáru mého blogu moc nehodí. Ale je to pořád můj osobní blog a tohle téma si zaslouží víc, ne?

datum 18.08 /2008 - 16:20 tag zajímavosti, názory komentář 27 komentářů (přečteno: 3729x)

Související články:

Feedburner

GEOrss, už ho máš?

WebExpo 2009

Nenechte si ujít

Nejčtenější články za poslední půlrok.

Nejkomentovanější články za poslední půlrok.

Nejčastěji komentující čtenáři za poslední půlrok.

Nejkvalitnější komentář

děda

I ten největší nevěrec ví, že vše souvisí se vším, vše má své zákony a z ničeho, není zase nic. Pokud něco vytvořím (nebo to nějak vznikne) a ponechám to na pospas osudu, nebude se to samovolně vyvíjet a zdokonalovat, ale chátrat k zániku. Přemýšlivý člověk tedy uzná, že něco, nebo někdo vyšší než člověk tady musí být a stanovil zákony, kterými se vše řídí a udržuje.
Samostatný návod k obsluze nechal napsat pro vrchol svého tvůrčího snažení, pro člověka. Je to Bible.
Psaní Bible ale svěřil člověku. Je tedy plná chyb a překlepů.Dnes nemáme originál. Jen opisy a překlady těch nejstarších opisů a překladů. O to víc je tam omylů, mnohdy i záměrných. Čtenář tedy musí pečlivě sledovat kontext a myšlenku Bible (co tím chtěl Bůh říct) A potom je dobře.
Pokud to neudělá, dostane se jen do mezicírkevních hádek a a uvidí vztyčený ukazováček svého kněze, kazatele, pastora atd. se slovy "věř tomu, co je ti církví k věření předkládáno". Může si vybrat církev, aby její učení lahodilo jeho sluchu.
A NEBO, ODPOVĚDNOST ZA POZNÁNÍ PRAVD BIBLE PONECHAT SÁM NA SOBĚ A O POMOC PROSIT AUTORA PÍSMA. TO JE, SAMOTNÉHO BOHA.


Zaujal vás tento článek? Nezapomeňte, že je ve vaší moci ukázat stovkám dalších lidí, že tento článek se vám libí. Stačí kliknout na následující tlačítko. pridej.cz

Chcete být upozorňován(a) na nové texty? Pak si přidejte do své RSS čtečky zdroj pro články, bleskovy nebo komentáře a buďte tak informování o všem novém.

Neváhejte napsat k článku komentář (Co je to komentář ?), pokud máte k danému tématu co říci.

check


check



icon_smile.gif icon_sad.gif icon_biggrin.gif icon_confused.gif icon_cool.gif icon_twisted.gif icon_wink.gif icon_cry.gif icon_eek.gif icon_evil.gif icon_exclaim.gif icon_frown.gif icon_cheesygrin.gif icon_idea.gif icon_lol.gif icon_mad.gif icon_mrgreen.gif icon_neutral.gif icon_question.gif icon_razz.gif icon_redface.gif icon_rolleyes.gif icon_surprised.gif icon_arrow.gif icon_arrowd.gif icon_arrowl.gif icon_arrowu.gif


Prosím odpovězte na následující otázku (do formuláře zadejte pouze písmeno).

Jakou z následujících věcí by si vybral robot?
a) štěně b) kytičku od svého milého c) pečlivě naformátovaný soubor

Nápověda: Zkuste možnost c (ale uznám vám i b).


check


1

Možná, že neběhal po Jeruzalémě a neléčil lidi výměnou za víru. Možná, že tam běhal a dával lidem víru, která je léčila. Zdánlivě drobnost, ale diametrálně rozdílná ve své podstatě :) Já se svým způsobem jako věřícího už tak nějak vidím. Neříkám, že jsem ryzí křesťan, protože nejsem, ale Bibli vidím jen jako prostředek nalezení víry, své cesty k něčemu, co můžeme nazývat Bůh. Před více než rokem jsem sám psal článek o víře a zdálo se mi vše jasné - dneska si už tak jistý nejsem. Možná i proto, že jsem začal "usilovněji" věřit z určitého důvodu a vše, v co jsem doufal se plní - což mne ve víře utvrzuje. Nemodlím se však a nechodím do kostela. Nenosím křížek na krku. I přesto se však vidím jako věřícího. Možná to zní bláznivě, ale nedokáži to přesně vyjádřit :) Možná, že jenom věřit chci a myslím si, že věřím :)

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #5
Gravatar

Petr

18.08 /2008 - 17:16

petr<zavináč>petrmikotečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


2

Vždyť přehrávač na YouTube umožňuje posunout se v čase a načítání začne rovnou z toho místa... icon_rolleyes.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #5
Gravatar

Scotty

18.08 /2008 - 18:45

kapl.tom<zavináč>centrumtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


3

Metafory s astrologií jsem neznala. Další důkaz o tom, že je Bible neobyčejná...

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #5
Gravatar

emem

19.08 /2008 - 09:25

mm<zavináč>ememtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


4

To je teda blbá věta:"... pomocí zázraků uzdravoval lidi výměnou za víru v Boha." Kde jsi na to přišel? Že by handloval s vírou? Tak tohle v bibli není.

Ty jsi četl všechny čtyři evangelisty "Nového zákona"(Marka, Matouše, Lukáše i Jana), nebo něco z listů apoštola Pavla? icon_idea.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #5
Gravatar

Evča

19.08 /2008 - 14:14

e.v.u.l.a<zavináč>centrumtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


5

>Petr: Každej má svůj názor, nemá cenu se hádat. Jenom to: „Možná, že jenom věřit chci a myslím si, že věřím“ zni trošku směšně. Buď věříš nebo ne. Jak si to můžeš jenom myslet?

>Scotty: Máš pravdu. Nejsem moc velkej YouTubeista a ten starej přehrávač co tam byl před nějakým tím měsícem to neuměl. V tom novým jsem to pak ani nezkoušel.

>emem: Neobyčejná je no. icon_cheesygrin.gif

>Evča: Proč myslíš, že to tam neni? Nebo ty narážíš na tu větu doslova? No samozřejmě se tam nepíše, že měl stánek, kde uzdravoval výměnou za víru. icon_lol.gif
Četl jsem Lukáše, možná i kus nějakýho dalšího, každopádně pasáž o cestování Ježíše určitě. A ty jsi snad četla všechny čtyři evangelisty, že se mě tak drze ptáš?

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Evča v komentáři #6
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #1, který napsal(a) Petr
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #2, který napsal(a) Scotty
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #3, který napsal(a) emem
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #4, který napsal(a) Evča
Gravatar

Antonín Daněk

19.08 /2008 - 16:54

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


6

Ano četla! Mám bibli za hlavou ve skříni.To "drze" ti odpouštím. icon_surprised.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #7
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #5, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

Evča

20.08 /2008 - 06:40

e.v.u.l.a<zavináč>centrumtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


7

Jestli jsi je do 17 let četla dobrovolně, tak je asi něco špatně. Ale ty si stejně jenom vymýšlíš. Každopádně je to úplně jedno, protože k tomu co jsem napsal, stačí jenom kus Lukáše a ty jsi očividně nečetla ani to.

Mimochodem, když už tě Michal připravuje na maturitu, pokračuj třeba tady. http://uvozovky.davi.cz/ icon_lol.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Evča v komentáři #13
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #6, který napsal(a) Evča
Gravatar

Antonín Daněk

20.08 /2008 - 11:54

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


8

Zajímavé :-) Že bychom nakonec opravdu vznikli z toho kosmického prachu? ;-)

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #9
Gravatar

Mazlík

20.08 /2008 - 18:00

zamazal.jiri<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


9

Káždopádně jsme vznikli náhodou. Nebo ještě hůř - omylem. icon_smile.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Mazlík v komentáři #10
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #8, který napsal(a) Mazlík
Gravatar

Antonín Daněk

20.08 /2008 - 19:35

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


10

Trošku se mi zdá, že si protiřečíš (ale je to jen subjektivní). Náhodu vidím jako to, že něco vzniklo samo od sebe, bez cizího zavinění a omyl naopak jako produk nečí práce, která měla ale původně dopadnout jinak.

Jinak trošku OT, ale nedá mi to:

Jak může z miliardy částic vesmírného prachu vzniknout něco tak geniálního jako je člověk, lidská DNA, mozek a spoustu dalších "věcí"? A kde se vzal ten prach? Je to úplně stejně nepochopitelné jako je nepochopitelná existence Boha.

PS: Kdybych měl věřit každému vědcovi, co mluví před kamerou, tak mám už doma svatý grál (nebo jak se ten krám jmenuje), třikrát mě unesou zelení mužíčci a... vlastně do pár let umřu, protože všude bude jen moře.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #11
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #9, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

Mazlík

20.08 /2008 - 21:44

zamazal.jiri<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


11

Já nikdy neříkal, že jsme vznikli z vesmírného prachu. Popravdě moc nevím, co tím myslíš. icon_lol.gif
Ale odpovědí na tvojí otázku je jednoduše evoluce. Jakmile je někde velká hromada hmoty a pár dalších podmínek pro život, tak si dokážu vznik člověka docela dobře představit. Samozřejmě to není jako že BUM a je tu člověk. Takhle si to možná představuje věřící.
Vlastně si celej ten vznik života dokážu představit od prostých dvou energetických hladin. Prostě žily byly dvě energetický hladiny a jednoho dne BUM ... a tak to začalo. Jenomže je tu ta otázka, kde se ty dvě hladiny vzaly. A na to mam jedinou odpověď: náhodou. icon_wink.gif

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #10, který napsal(a) Mazlík
Gravatar

Antonín Daněk

20.08 /2008 - 22:35

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


12

Viděl jsem asi rok zpátky, krom astrologického výkladu náboženství jsem tam nic moc nového neviděl, ale každopádně by to měli pouštět místo mše v každém kostele, aby si lidé uvědomili, jak jsou slepí...

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #15
Gravatar

sukničkář

20.08 /2008 - 23:05

kvetoslavprkno<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


13

No, co dodat. Teď už jsi vážně trapný. Arogant, nic víc, nic míň. icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #15
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #7, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

Evča

21.08 /2008 - 10:13

e.v.u.l.a<zavináč>centrumtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


14

Hezká diskuse :).

Petr - výborné prozření, pochopení; není co dodat
Touny - klasickej materialista
Evča - argumentuje jak pravoslavná a věřím, že četla Nový zákon i pozpátku
Scotty - ...
Mazlík - idealista, ale trochu slabší argumenty
sukničkář - slepí? to ty jsi naivní

Už jsem chtěl několikrát intervenovat, ale pokaždé jsem si to rozmyslel v půlce komentáře a řekl si, že na toto téma raději sám něco napíšu, aby se mohl odkazovat a nemusel psát dlouhé litanie :).

A teď rychle všichni karmu dolů :D.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #15
Gravatar

Michael

21.08 /2008 - 11:28

michaelf.ms<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


15

>sukničkář: No každopádně si asi jeden z mála, kdo četl tenhle článek a viděl ten film. I když ne díky článku.

>Evča: Máš pravdu, ale u tohohle článku se to moc neprojevuje. Jak na tebe mam reagovat, když ani ve svým třetím komentáři (i s tim smazaným) nejsi schopná normálně odpovědět. Tady jsi arogantní ty.

>Michael:Už jsem si říkal, že v týhle diskusi chybíš.
Ale je dobře, že jsi počkal. Kdybys napsal po takovým 4. komentáři, tak bych musel reagovat na 3 věřící a jeden by třeba i měl nějakej argument (ale učitě ne neprůstřelnej icon_smile.gif), to by nevypadalo dobře.

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #12, který napsal(a) sukničkář
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #13, který napsal(a) Evča
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #14, který napsal(a) Michael
Gravatar

Antonín Daněk

21.08 /2008 - 13:06

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


16

Argumenty a tobě a proč? Mně stačí ta víra, láska a naděje >>> http://www.honyhany.estranky.c.../1010

odpovědět

Gravatar

Evča

21.08 /2008 - 20:23

e.v.u.l.a<zavináč>centrumtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


17

Já jsem třeba viděl Dogma, taky zajímavej film :)
http://www.csfd.cz/film/10216-...ogma/ icon_mrgreen.gif

odpovědět

Gravatar

Horv

22.08 /2008 - 17:38

thsoftware<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


18

I ten největší nevěrec ví, že vše souvisí se vším, vše má své zákony a z ničeho, není zase nic. Pokud něco vytvořím (nebo to nějak vznikne) a ponechám to na pospas osudu, nebude se to samovolně vyvíjet a zdokonalovat, ale chátrat k zániku. Přemýšlivý člověk tedy uzná, že něco, nebo někdo vyšší než člověk tady musí být a stanovil zákony, kterými se vše řídí a udržuje.
Samostatný návod k obsluze nechal napsat pro vrchol svého tvůrčího snažení, pro člověka. Je to Bible.
Psaní Bible ale svěřil člověku. Je tedy plná chyb a překlepů.Dnes nemáme originál. Jen opisy a překlady těch nejstarších opisů a překladů. O to víc je tam omylů, mnohdy i záměrných. Čtenář tedy musí pečlivě sledovat kontext a myšlenku Bible (co tím chtěl Bůh říct) A potom je dobře.
Pokud to neudělá, dostane se jen do mezicírkevních hádek a a uvidí vztyčený ukazováček svého kněze, kazatele, pastora atd. se slovy "věř tomu, co je ti církví k věření předkládáno". Může si vybrat církev, aby její učení lahodilo jeho sluchu.
A NEBO, ODPOVĚDNOST ZA POZNÁNÍ PRAVD BIBLE PONECHAT SÁM NA SOBĚ A O POMOC PROSIT AUTORA PÍSMA. TO JE, SAMOTNÉHO BOHA.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) mikke v komentáři #19
Gravatar

děda

06.10 /2008 - 09:42

dedaslavik<zavináč>centrumtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


19

amen

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #18, který napsal(a) děda
Gravatar

mikke

07.10 /2008 - 10:48


brak | průměr | kvalitní názor


20

Zajimave. Sleduju filmy, a podle nich si udelam nazor na Bibli, viru apod. To me nenapadlo, nevim proc, asi jsem omezenec. Zeitgeist jsem videl a nejprve jsem si rikal, kdo natocil takovou hovadinu, pak az mi doslo (pote co jsem si nektera fakta overoval), ze skoro vsechno je pravda (az na nektere veci), jen je to predkladano mylnym zpusobem. Proste, satan je mistr lzi, vzdy podsune spetku lzi obalenou fakty. Doslo mi, ze ve vetsine narodu, kmenu a civilizaci meli informace o tom ze Jezis prijde na nasi zem (protoze meli vsichni stejneho predka, Adama..). Pouze si to casem proste kazda civilizace upravila podle sebe, ale jadro zustalo stejne. Kdyz se nad tim zamyslite, vsechno to do sebe krasne zapada.Samozrejme kdo nema informace, nemuze si z toho odvodit vubec nic, takze v kazdeho zajmu doporucuji se seznamit s zivotem Jezise (nejlepe z Bible) a udelat si na to vlastni nazor. V dnesni dobe obzvlast..

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #21
Gravatar

kjagh

17.01 /2009 - 21:37


brak | průměr | kvalitní názor


21

Můj názor na víru určitě není vytvořen Holywoodem, ale ano, je jím ovlivněn. Kdyby sis přečetl poslední pasáž článku, tak bys zjistil, že ho nepřejímám z žádného ze zmíněných filmů. Vlastně můj názor na ní není vůbec kompletní. Kdybych ho měl, tak už všichni víme, jak jsme vznikli.

Mimochodem, křesťané se za sovu víru stydí nebo proč se už druhý hlásač neumí pořádně podepsat?

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #20, který napsal(a) kjagh
Gravatar

Antonín Daněk

20.01 /2009 - 12:00

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


22

Mě se nejvíce líbí náto Rndr. Jiřího Grygara. Když přednášel o vzniku vesmíru. Vesmír jak postupně vše vznikalo v 10e-21 sekund apod. /Tedy strasne male casti sekundy/ a jako, že to je neoddiskutovatelný fakt, ale někdo do toho všecho musel "cvrnknout". No a náhodou, že by tu vznikla taková energie, která má za následek to, že už se miliony let rozšiřuje /vesmír/ tak to je celkem divoký názor.

Co se týče evoluce, tak tu církve/náboženství nijak neodsuzuje a uznává jí. Sám Charles Darwin byl zapálený teolog a celkem církvi zavařil tenkrát.:-) BTW to, že Darwin řekl, pokud do 100let někdo nepřijde s důkazy jeho teroie, tak ať na to to lidi zapomenou, to už moc lidí neví.

Jinak on i samotný vzniik člověka, jako jedince, je celkem zajímavý , když se na to podíváme. Tak jen ze spermie a vajíčka vznikne dokonalý jedinec, vyvine se srdce (pumpa, která jede skoro sto let bez přestání), mozek a vše. Ono nejen u člověka ale i zvířat. Je to dobře promyšlený:-) Ale to už jsem možná trochu off topic:-)

odpovědět

Gravatar

Jirin

13.03 /2009 - 20:08

jiri.napravnik<zavináč>gmailtečkacom

brak | průměr | kvalitní názor


23

Bibli se dělí na starý a nový zákon.Nový zákon je o životě a učení Krista,starý zákon je židovská záležitost,něco jako naše Staré pověsti české.Pojednává o dobách kdy jen vyjímečně existoval gramotný jedinec to je ten který dovedl číst a psát.Proto si myslím že z nedostatku kontroly si mohl psát prakticky cokoliv.A čím hlouběji do minulosti,tím měně věrohodnosti.Já tomu co se píše o té době nevěřím.Něco jiného je podle mně nový zákon.V Kristově době římané i řekové byli vzdělaní lidé.Události popisované v novém zákoně jsou podle mně mnohem věrohodnější.Zajímavé je také rozdílná představa boha v Starém a novém zákoně.Ve starém zákoně vystupuje bůh jako kruťas a někdy i jako krvežíznivec zatímco v novém zákoně podle Kristova učení je to milující otec který odpouští.

odpovědět

Gravatar

Milan

26.04 /2009 - 10:02

milavac<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


24

Jakej diletant psal opět článek o Bibli? Fascinuje mě, že člověk, který říká o Bibli, že je to smyšlená kniha plná pohádkových příběhů, metafor a špatně pochopených souvislostí, bibli nerozumí, předpokládám že si nepřečetl ani první kapitolu z Genesis a oproti jeho "vědeckých" argumentům o pohádkovosti Bible se pak samotná kniha jeví jako literatura faktu. Jak se říká, někdy je míň víc. Škoda, že si to občas neuvědoměj ti, kteří by měli.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #25
Gravatar

Jakub Žaba

31.07 /2009 - 11:33

jakubzaba<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


25

Nebudu vyvracet něco, co jsem nepsal, to se můžeš jít hádat někam sám se sebou a mě s tím neobtěžuj. To, že jsou v Bibli metafory (podobenství), je uznávaný snad všeobecně. Tvůj předpoklad je rovněž špatný. Doporučuji věřit v Boha a nevměšovat se do tak složitých věcí, jako je smysluplná argumentace.

odpovědět

  • Na komentář odpověděl(a) Jakub Žaba v komentáři #26
  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #24, který napsal(a) Jakub Žaba
Gravatar

Antonín Daněk

31.07 /2009 - 12:07

danek<zavináč>antonindanektečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


26

Jednak nevím, kde si vzal, že v Boha nevěřím, a pak nemluvím o metaforách v kontextu Kristových podobenství, ale narážím na argumenty lidí, kteří Bibli berou jako jednu velkou metaforu.

odpovědět

  • Tento komentář je reakcí na příspěvek #25, který napsal(a) Antonín Daněk
Gravatar

Jakub Žaba

28.08 /2009 - 14:52

jakubzaba<zavináč>seznamtečkacz

brak | průměr | kvalitní názor


27

Problém je s tím, že i samotný Zeitgeist manipuluje informacemi. Nejde mi o to, že by ona původně izraelitská blízkovýchodní víra v jednoho Boha byla jediným správným vyznáním. Jde mi o to, že např. v případě egyptských bohů dokument Zeitgeist vysloveně (a zřejmě i záměrně) lže - protože to, co je v Zeitgeistu uvedeno jako egyptský ekvivalent Ježíše - spasitele, je faktograficky nesprávně = je to zkrouceno tak, aby to vyhovovalo autorům dokumentu. Stačí si na wikipedii či jinde najít informace o egyptském náboženství a člověk zjistí, že to, co je v Zeitgeistu neodpovídá egyptským mýtům.
Stejně tak je to i s astrologickými "věky" - to, co uvádí Zeitgeist se ohromně liší od toho, co uvádějí o věku Vodnáře a předchozích obdobích běžné zdroje z oblasti astrologie.
Stejně tak se v Zeitgeistu uvádí jako zřejmá pravda, že Ježíš se narodil na zimní slunovrat. Jenže se to tam říká tak, jako by to bylo součástí původního zdroje tohoto náboženstí, to jest Bible (NZ) nebo (nejspíš?) ústní tradice z doby Ježíšových současníků... A to se v Zeitgeistu uvádí jako by tahle informace byla samozřejmost, aby se zdůraznila podobnost s božskými mýty z jiných náboženství. Jenže obecně známý historický fakt je ten, že přesné datum narození Ježíše bylo stanoveno až o tři století později církví a to ÚMYSLNĚ právě na datum, kdy byly kultury kolem Středozemního moře zvyklé slavit zimní slunovrat.
Tím vším, co píšu bych se rozhodně ani náhodou nechtěl zastávat Bible coby něčeho absolutně pravdivého. Jde mi o to, že sám dokument pojmenovaný jako Zeitgeist úmyslně manipuluje důvěřivé lidi, kteří jsou líní dát si tu práci a ověřovat informace. Je krásné, že nenalítneme prolhanému náboženství, nalítneme pro změnu prolhanému Zeitgeistu...

odpovědět

Gravatar

Reinhard

03.08 /2010 - 01:29


brak | průměr | kvalitní názor


Navrženo pro přenos v binární soustavě | Kdo stojí za tímto blogem? | © Antonín Daněk | Autorské dílo

TOPlist