Nejdříve to vypadalo, že se blížíme stropu našich cestovatelských možností, pak jsme ale objevili Killarney national park. Výborný výlet na kole - doporučuji.

Sedmnáctý den - sobota

V sobotu se tu opět zastavil náš landlord John (volali jsme mu, protože nám zatýkalo do chatrče). Spolubydlící říkali, že to už opravuje po pátý. Nevím sice jak to vyřešil tentokrát, nicméně vyřešil (nejspíš zase izolepou). icon_lol.gif

Přes den se nedělo nic, co bych tady měl vykládat. Prostě běžný poflakování. icon_smile.gif

Večer jsme s Lubošem zkoumali, kam pojedem v neděli. Měl jsem v plánu celodenní Ring of Kerry (objížka zajímavostí v okolí Killarny), ale neděle byly vyprodané na několik týdnů dopředu.

Rozhodli jsme se tedy jet do Killarney klasickou hromadnou dopravou a dál se uvidí. Jenže se objevil další problém. Do Killarny jede z Corku jenom jeden autobus, jede tam víc jak 4 hodiny a ten samej (jako jedinej) jede zase hned zpět. Nevím kde se courá, protože to zas tak daleko neni.

Naštěstí jsme si vzpomněli, že existuje ještě vlak. icon_biggrin.gif Rychlejší, častější, dražší ... co víc si přát? ... ehm

Osmnáctý den - neděle - Killarney national park

Fotografie naleznete jako obvykle ve složce Irsko 2008, konkrétně v galerii Killarney, ale hlavně Killarney - NP.

Začnu poněkud neobvykle videem.

Dopoledne

Ráno jsme vstali, já vydoloval poslední jídlo z ledničky (Luboš má ještě salámů dost icon_smile.gif), protože nás čekal den bez kuchyně.

Jízdenka do Killarney z Corku stála 32€ (icon_cry.gif) - return. Luboš doufal v poloviční cenu pro studenty o níž psali na internetu. Pokladník ale prý říkal, že to není možné - proč nevim.

Cestou jsme museli přestupovat v Mallow, ve vlaku jsme odtud jeli sami. Trošku jsme se báli, že přiběhne strojvůdce s tím, že jízdenka platí jen při více jak 50 cestujících, a že pro náš případ má puštěnej taxametr. icon_lol.gif

V Killarney jsme našli jeden ze vstupů do parku a usoudili, že pěšky toho moc nestihnem. Vrátili jsme se tedy do půjčovny kol, kde jsme se už předtím ptali na cenu. Bylo to 12,5€ each return (studentský) nebo + 500€ no return. icon_lol.gif Říkal jsem pani, že nemám žádný potvrzení o studiu, ale stačilo jí moje slovo (škoda že to tak není i jinde). Nemuseli jsme ani platit žádný deposit, stačila adresa a jedno ID.

Mohli jsme si vybrat mezi silničním kolem a horským. Protože jsme pořádně nevěděli do čeho jdeme, zvolili jsme raději horské. Jak kola vypadala můžete vidět ve výše odkazované galerii.

Namířili jsme si to do první části parku. Co všechno jsme objeli nemá cenu vypisovat, ani si to podle jmen pořádně nepamatuju. Každopádně to byl park jak má bejt, nejvýznamnějším bodem byl asi Ross castle.

Na jednom výběžku jsme potkali dvě holčiny (jedna celá zabalená, trošku tam foukalo). Myslely si, že jsme z nějaký zdejší ubytovny pro mladý lidi. Tak jsem aspoň osvětlil situaci a postěžoval si na práci. Když zjistily, že jsme z Corku, tak utekly - asi hledaly zábavu na večer. icon_smile.gif

Odpoledne

Odpoledne jsme se chvíli motali a nemohli najít cestu do druhé části parku (je nutno přejet kus po silnici). Nakonec se nám to podařilo, bylo to až kousek za městem. Cestou jsme dokonce jeli kolem Lake hotelu, kde minulý rok pracovala moje sestra.

Pečlivě jsme to v druhé části projezdili. Za zmíňku stojí hlavně vodopád a jakási botanická zahrada. Co se týče vodopádu, moc nemá cenu chodit až nahoru, protože to nejlepší stejně vidíte už dole. Proto mi asi taky říkal protijdoucí chlapík při cestě nahoru: „It is harder on the way back."

Vlak zpět byl dost naplněný, ale skoro všechno to v Mallow přestoupilo na vlak do Dulinu, takže jsme zase jeli zbytek cesty skoro sami.

Ještě pár postřehů:

• Doporučuju půjčení kola, pěšky toho moc nestihnete.
  • Kola byla na úrovni, dokonce s odpruženým předním kolem.
  • Na cestách (i ve městě) byly všude hovna od koní. icon_smile.gif
  • Je možné si zaplatit také výlet lodí po jezeře.
  • Byl to náročný výlet, nohy bolely, ale hlavně zadek. icon_smile.gif Kola sice byly dobrý, ale sedačka celkem tvrdá. V kombinaci s riflema to následky muselo zanechat.