Stojíte před rozhodnutím kam pokračovat po základní škole nebo jakou školu doporučit své ratolesti ? Možná Vám pomůže názor studenta střední odborné školy.

Úvod

Nutno podotknout, že tento názor je z velké části subjektivní, protože mám možnost vše posoudit pouze z pohledu studenta odborné školy. Názory týkající se gymnasia pramení z rozhovorů z mnoha známými, kteří docházejí na gymnasia a také ze života mé sestry popř. některých jejích spolužáků - které jsem okrajově poznal.

Představy a iluze člověka základně vzdělaného

gymnasium_3.jpg V první řadě je třeba si uvědomit, jak moc si věříte. Většina lidí, která vyjde ze základní školy má úžasné představy o své budoucnosti. Důvod je jednoduchý, člověk je vydržovaný rodičema, téměř nepoznamenaný nějakou větší životní prohrou. Kdyby tyto představy byly naplněny, nejspíš by byla každá země plná ředitelů, investorů, režisérů, reklamních agentů a dalších businessmanů icon_cool.gif.

Hodně se toho dá poznat podle známek. Pokud máte už na základní škole trojky a horší známky - o ledasčem to vypovídá. Hodně ale záleží na kvalitě základní školy. Jsou školy kde má samé jedničky snad každý, jen tak za docházku a jiné kde se pro jedničky musí něco udělat ( troufnul bych si ale říct, že takových ZŠ je hodně málo). Většina lidí s těmito horšími známkami si říká, že je to jen proto že se neučí a klidně by jedničky mít mohli. Samozřejmě ale to tom to jeicon_exclaim.gif Škola je zkrátka o tom, jak moc jste ochotni zatnout zuby a naučit se to co Vás nezajímá. Řekl bych, že užitečných věcí, které se ve škole učíte (pro většinu studentů) je tak max. 30% (na odborných školách by to mělo být rapidně více). Nespíš si říkáte, že s klidem začnete učit a budete mít jedničky. To jsou ale jenom kecy, způsob života rozhodně nezměníte skokově icon_wink.gif. Vzdát se dejme tomu pěti hodin z osmi volného času - tedy vzdát se hospůdky, filmu, počítačové hry, muziky či jiné zábavy s přáteli a obětovat je učení prostě nejde ze dne na den.

Gymnasium ...

gymnasium_2.jpg Pokud chcete jít na gymnasium, určitě byste měli být studijní typ, který je ochotný několik hodin denně učení věnovat. Gymnasium je totiž určitě náročnější co se týče absorbance dat. O to horší je, že je jasné že většinu těchto dat vůbec nevyužijete a zapomenete. Učíte se zkrátka jen kvůli dobré známce ve škole, minimum informací Vám zůstane v hlavě a budete mít možná větší všeobecný přehled, ale určitě ne větší než průměrný závislák na internetu. Zkrátka poměr investovaného času a užitku je deprimující icon_rolleyes.gif.

Když je tomu tak, proč je tedy o gymnazistech povědomí, že se jedná o inteligenci národa a většina jich jde na vysokou školu. Inu právě proto, že se o nich ví, že jsou schopni obrovského sebezapření a klidně se budou učit cokoliv, co jim profesor / v budoucnu šéf hodí pod nos. To zapříčiní, že se dostanou k požadovanému cíli icon_arrow.gif.

Co když se ale chcete učit taky něco, co není ve školních osnovách ? Pokud chodíte na gymnasium, tak je to téměř nemyslitelné. Gymnasium Vás totiž zaměstná na 90% a ten zbyteček volného času budete stěží schopni investovat do dalšího studia.

Obecně ...

gymnasium_1.jpg Jedna z velkých výhod vhodné volby odborné školy je to, že se ve škole budete učit hodně věcí které Vás zajímají a navíc (pokud jste ochotni mít horší známky) budete mít čas učit se ve vlastním volném čase co Vás zajímá. To je do jisté míry můj případ. Chodím na elektrotechnickou střední průmyslovou školu, ve třetím ročníku jsem si navíc vybojoval slaboproudou elektroniku, čímž jsem se opět přiblížil ke svým zájmům. Na začátku čtvrtého ročníku se bude konat další dělení. Hodlám se zařadit na mikroprocesorovou techniku. Ve škole mám vesměs několik trojek (až na poslední pololetí, kdy jsem dostal nadílku v podobě pěti čtyřek icon_redface.gif ) a přitom mám čas rozvíjet svoje znalosti v oblasti programování, které jsme zatím ve škole brali jen v podobě několika hodin ANSI C. Samozřejmě dokonale růžové to také není. Mám např. předmět elektrické stroje (silnoproudařský předmět) který jde naprosto mimo mně. Princip indukčních motorů opravdu v životě nepoužiji.

Každopádně hodně záleží na tom, zda se hodláte životem probojovat sám - podnikat nebo radši pracovat jako něčí zaměstnanec. Troufnu si tvrdit, že z odborných škol vycházejí lidé více životaschopní, zkrátka více líznutý životem. Ne nadarmo se říká, že gymnasium je prodloužené dětství. Zkrátka podle mě se studenti odborných škol snadněji dostanou k podnikání.

Z toho co jsem zatím napsal by se dalo vyvodit, že je výhodnější jít na odbornou školu (což se asi dalo předpokládat, vzhledem k tomu že sám na takovou školu chodím). Pojďme se ale podívat na stinné stránky odborných škol. Z toho co vím je život obecně, na gymnasium lehčí, zvláště tedy na těch soukromích. Člověk sice nemá moc času na nějaké kreativní myšlenky, protože je zcela zaměstnaný učením zbytečných dat, ale má určitě větší jistoty. Má velkou pravděpodobnost, že se dostane na vysokou školu a ta už ho zase povede životem dál. Pokud bych se na věc podíval přímo z pohledu studenta střední průmyslové školy, tak gymnasium je výhodnější i co do společenského života. Přecejen gymnasia většinou pořádají více akcí, více školních výletů, ... někdy dokonce sami zařizují taneční kurzy, autoškoly či maturitní plesy. Jsou to sice zdánlivě maličkosti, ale ty někdy život ovlivňují velkým dílem. Nehledě na to, že kluk na průmyslové škole má k opačnému pohlaví o dost dál, než student gymnasia icon_twisted.gif.

Další výhody odborné školy

Na odborné škole máte do jisté míry více volnosti - tedy samozřejmě, musíte si jí umět vybojovat. Řekl bych, že si tam taky člověk užije víc srandy icon_smile.gif. Vzpomínám si, když jsem se po nástupu do prvního ročníku bavil s některými spolužáky ze ZŠ, kteří šli na gymnasium. Zatímco u nás spolu (předtím neznámí) lidé otevřeně komunikovali po nějakých dvou týdnech, jedna nejmenovaná spolužačka si po cca dvou měsících ještě stěžovala, že je ve škole hrozná nuda.

Závěrem ...

...bych dodal, že já osobně bych svou ratolest poslal na soukromé gymnasium. Pokud se člověk trefí do správné party lidí, tak je to asi nejlepší volba. Soukromé gymnasium sice něco stojí, ale nejsou to povětšinou nepřístupné částky, jen být ochotný ukousnout další dílek z platu.

Můžete se také podívat na můj videozáznam ze střední průmyslové školy. stredni-prumyslova-skola-elektrotechnicka-videozaznam

Úplným závěrem, si poslechněte tuhle mp3 - doporučuji celou. kyselka_komunismus.mp3
Takhle vybouchla naše profesorka fyziky, když jeden můj spolužák řekl (už nevím jak se k tomu dostal), že za komunistů se lépe žilo. Těžko říct za koho se postavit, za komunistu asi ne ... ale přecijen, pedagog by asi neměl říkat studentovi: ,,Černochu vždyť si úplně vypatlanej." icon_eek.gif.

30 komentářů

Neváhejte napsat k článku komentář

Nevyplňujte:

  1. 1
    bs

    naprostej souhlas. tenhle clanek je pravdivej a povedenejicon_idea.gif.
    clovek opravdu nemuze jen tak zmenit styl zivota, ke kterymu se dobiral dlouha leta, muze si to tak akorat nalhavat :). to by musela byt opravdu hodne silna motivace, aby takovou zmenu dovedla do uspesneho konce.

  2. 2
    Scotty

    Neprostej nesouhlas! Lidi na gymplech se nemusi nejak extreme DOMA ucit... Gympl se da vystudovat jen tak, ze si pred hodinou otevres sesit a lehce na to kouknes. Pak staci pri hodinach poslouchat a to podstatny v hlave mas.

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #3
    • Na komentář odpověděl(a) JA v komentáři #12
  3. 3
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Toto je odpověď na příspěvek: 2#

    To bych tě chtěl vidět, jak by jsi se naučil třeba dva šedesátkový sešity dějepisu (což za půl roku určitě maj, když jsme to měli my na základce) plný datumů a jmen jen tak z pěti minut před hodinou, zvlášť když k tomu máš ještě biologii, zeměpis a další šprtací předměty ... Možná že na čtyrku jo, pokud budeš fakt dávat pozor. Ale to je o nervy, pořád se strachovat jestli prolezeš nebo ne, vim o čem mluvim icon_biggrin.gif.

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #2, který napsal(a) Scotty
    • Na komentář odpověděl(a) Scotty v komentáři #7
  4. 4
    sTeeVe

    stepan.soukenik<zavináč>gmailtečkacom

    Jsem student gymnázia, no, že mě gympl zaměstná na 90% a je to strašně náročné...no je vidět, že to píšeš z pohledu studenta střední odborné školy a proto nevíš, co je realita. Samozřejmě, na gymplu se musím učit i spoustu zbytečných věcí, ale je to přeci právě protom že gympl je o všeobecném vzdělání a když nevíš v devítce kam jít dál, je to ideální varianta, pokud nejsi úplně intelektuálně zaostalej. Dost pochybuju o tom, že by měl nějaký závislák větší přehled, než jáicon_wink.gif Rozhodně své volby nelituju a kdo nemá v dnešní době vysokou školu, má dost ztíženou pozici při volbě zaměstnání.

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #5
  5. 5
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Toto je odpověď na příspěvek: 4#

    Budu ti teda věřit i když jsem ještě snad nepotkal studenta kterej by se veřejně přiznal ... ,,Já nad tim učením strávím x hodin denně".

    Tak já to upravim - Závislák na internetu s kapesním Google při ruce icon_smile.gif.

    To co vám vtloukaj ve škole do hlavy, že bez vejšky budete nuly je možná částečně pravda, ale raději si to moc neber, jsou i jiný cesty.

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #4, který napsal(a) sTeeVe
  6. 6
    Deninka.T

    Chodím na soukromou školu výpočetní techniky... Do prvního ročníku.. A hodlám přestoupit na gympl.
    S tvým článkem až tak úplně nesouhlasím, protože to vidím z obou stran.
    Gymnázium je prostě vhodnější pro lidi intelektuálněji zaměřené, s dobrou pamětí. Je fakt že se učíš hodně "nepotřebných" věcí, jenže ty ti dávají ten přehled a základ a umožní ti snadnější vstup do "dospělého" života. Prostě z tebe nebude "vypatlaný jelimánek," který má znalosti jen ze svého oboru (o ten se většinou taky zajímá.)
    Odborná škola je určitě vhodná pro lidi s vyhraněným zájmem, ale nikdo od takové školy nemůže čekat inteligentní učitele a široký základ. Já jsem svou školou poměrně zklamaná, kvalita profesorského sboru je otřesná, a nemáme vůbec žádný všeobecný základ. Tři hodiny čestiny jsou poměrně směšné, když přihlédneme k tomu, že stejná váha je přikládána technickému kreslení (rovněž tři hodiny). Málo lidí si totiž dokáže jít za svým a mimo školu se něco opravdu kvalitně "naučit". Je pravda, že mám spoustu volného času, ale ten prostě věnuji flákání... icon_mrgreen.gif
    Ad. kolektiv: Z mých zkušeností se na obou typech škol dá narazit na výborný kolektiv, i na kolektiv vyloženě hrozný. Je pravda, že na gymnázium chodí některé velmi vyhraněné typy lidí, intelektuálové a podivíni, ale taky smažky a vyhulenci. Na odborné školy chodí obyčejnější lidičky, takže to bývá takové vyrovnanější, ale najdou se i vyjímky.
    Prostě ať si každý vybere, co mu vyhovuje, žádný typ školy se nedá upřednostňovat. Pro člověka, který chce o světě vědět víc, než je psáno v učebnicích a co najde v pivě je vhodnější gymnázium (kvalitní). Pro člověka, co chce makat hned, odborná škola. Dobrý výběr.

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #8
  7. 7
    Scotty

    Toto je odpověď na příspěvek: 3#


    Nebudu na to vic reagovat, zase bys komentare mazal... Ale jen ti k tomu reknu, ze dva sedesatkovy sesity z dejaku nemaj ANI za pul roku ani za celej rok...

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #3, který napsal(a) Antonín Daněk
    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #8
  8. 8
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Toto je odpověď na příspěvek: 6#

    Že jsou gymnázia pro intelektuály bych tak úplně neřekl. Pokud bych se na to díval tak, že člověk v patnácti ještě vůbec nemá potuchy co chce v životě dělat, tak bych je spíš řadil do skupiny druhé. Nejhorší na tom je, že spousta gympláků vyleze ze školy a pořád vůbec netuší co chtěj dělat. Třeba nechápu jak si moje sestra mohla dát přihlášky na politologii, ekonomku a do toho práva (+ ještě nějaký dvě) - to o něčem vypovídá.

    Jsem ochotnej se hádat do krve icon_smile.gif, že do dospělého života tě víc vhodí státní škola, ten gympl se o tebe přecijen víc stará.

    Já se teda za vypatlanýho jelimánka nepovažuju, ale jako elektrotechnik či programátor mi asi datum nástupu Ferdinanta II moc platnej nebude což ? Vlastně to je naprosto zbytečná informace skoro pro všechny, vyjímaje několik procent historiků a dalších zaměstnání kde by to člověk měl vědět.

    Že se od odborný školy nedají očekávat inteligentní profesory je taky docela vtipnej blud. Jak můžeš takhle pytlíkovat několik tisíc škol ? Mám chuť tě seznámit s panem Křepelkou kterého mám na elektroniku icon_biggrin.gif ... ale to určitě neni ojedinělý případ, tam je hafo chytrých lidí. Samozřejmě že je tam i pár blbců, ale takový potkáš úplně všude a jestli plánuješ vejšku tak jich ještě potkáš hodně, člověk se přes ně musí prokousat k těm chytrým icon_smile.gif.

    Jo, s tim kolektivem jsem to zase zapytlíkoval já. Ale i na odborných školách najdeš spustu podivínů a vyhulenců icon_lol.gif.

    Toto je odpověď na příspěvek: 7#

    Hm, to by mě zajímalo z jakýho gymnázia čerpáš. Normální komentáře nemažu, nediv se že ti smažu něco co sem vůbec nepatří.

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #6, který napsal(a) Deninka.T
    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #7, který napsal(a) Scotty
    • Na komentář odpověděl(a) Scotty v komentáři #9
  9. 9
    Scotty

    Toto je odpověď na příspěvek: 8#


    Cerpam z gymnazii Jirovcova, Jirsikova a Biskupaku (vse Ceske Budejovice) a pak z piseckyho gymplu...

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #8, který napsal(a) Antonín Daněk
  10. 10
    Marion

    marikaivanova<zavináč>seznamtečkacz

    S článkem naprosto souhlasím, do poslední podrobnosti. Studuju technické lyceum, což je sice hodně všeobecné, ale zaměřuje se to především na přírodovědné předměty jako matika, fyzika, CAD atd. a specializaci si každý zvolí - já mám programování, takže pascal, assembler, mikropočítače, prostě paráda. Hodně mě to baví a nelituju. Ještě k úrovni učitelů - několik těch co mě učí jsou opravdu kapacity ve svém oboru, např. fyzik Dr. Flajšingr, programátor Ing. Svoboda nebo matematik Malchárek

  11. 11
    jojo

    jojo

  12. 12
    JA

    Toto je odpověď na příspěvek: 2#
    To je pravda. Zalezi jestli chce clovek mit same jednicky, jinak si ale nepamatuju, ze bych se musel na gymplu kazdy den ucit :)

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #2, který napsal(a) Scotty
  13. 13
    miho

    miho<zavináč>mlabtečkacz

    1) VŠ ano či ne

    Mám léty icon_sad.gif ověřeno, že VŠ v člověku něco změní (u většiny jedinců) a lidi pak přemýšlejí jinak, abstraktněji. To je moc užitečné pro vymýšlení nových věcí a řešení náročných technických problémů.

    Existují i středoškoláci, kteří mají rozvinuté toto abstraktní myšlení ale jich strašně málo. Znám jenom jednoho nebo dva.

    2) Odborná škola X gympl

    Chodil jsem do obojího. Na gymplu to byla katastrofa (příliš vysoké skóre na vysvědčení). Pak jsem přestoupil na průmyslovku a nakonec jsem skončil VŠ s červeným diplomem (kybernetiku). Shrnuto a podtrženo. Domnívám se, že něco je špatně když je takový velký rozdíl v ohodnocení schopností jedince. Podle měřítek gymplu jsem byl v podstatě pitomec.

    Dle mého se školy strašně snaží do lidí nacpat data (to se snadno kontoluje že) ale ve skutečnosti v praxi jde o základy (pro techniky je to například matika, elektronika, teorie signálů, objektové programování a podobně) a schopnost řešit (a vyřešit) problémy pomocí všech dostupných prostředků a pomůcek.

    Pokud narazíte na osvíceného kantora tak se vám může stát, že k písemce můžete mít cokoli ale pokud věc nechápete je vám to houby platný (a naopak).

    Neznám žádný jiný způsob jak se něco opravdu naučit (na pořád) než to začít dělat.

    Mimochodem existují 2 druhy lidí. Jeden druh je supr na zapamatovávání dat. To jsou asi ti, kteří vymýšlejí kraviny na ministerstvu školství (i leckde jinde) a druhý druh, mezi techniky velmi rozšířený, který si není schopen data bez souvislostí zapamatovat. Katastrofa spočívá v tom, že první skupina neví o existenci druhé.

    Není to moc dlouhé ?icon_wink.gif

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #14
  14. 14
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Toto je odpověď na příspěvek: 13#
    To, že vysoká škola rozvine studentovo přemýšlení je určitě pravda. Ačkoliv u mé sestry, která na PFUK dává jednu přednášku za druhou se známkami 1 nebo 2 jsem to zatím nepozoroval. Musim ale uznat, že ty tuny skript co se ona naučí za dva týdny bych asi nezvládnul. Už jen proto, že by mi bylo předem jasné že si stejně do budoucna zapamatuji jen důležité body a bylo by mi líto toho času.

    Není to moc dlouhé. icon_wink.gif

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #13, který napsal(a) miho
  15. 15
    Kačaba

    Já si říkám gympl nebo normál a tohle my v rozhodnutí pomohlo díky.

  16. 16
    aaa

    Gympl zvladne kazdy pokud neni uplne debil. Mozna problemy muzou byt treba z matikou. Proto ja volim gymnazium zamerene predevsim na jazyky...myslim si ze ty jsou v dnesni dobe nejdulezitejsi. Stranky tohoto gymnaziu jsou: www.gymamazon.cz

    • Na komentář odpověděl(a) mikke v komentáři #17
    • Na komentář odpověděl(a) tereza v komentáři #22
  17. 17
    mikke

    Jazyky jsou nejdulezitejsi, proto by lidi meli umet delat kompozici a psat spravny pismena, zadny Z misto S...

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #16, který napsal(a) aaa
  18. 18
    Pajka

    pletes se se soukromym gymplem to je hovadina nejvetsí protoze se tam dostane každej debil a navíc jsou tam samí zazobanci. pokud chceš něco v životě dokázat tak musíš jít na státní školu... a to jakoukoliv. Predstav si, ze by tvoje děcko mělo 4, 5 na zš a ty bys ho dal na soukromy gymnazium? Prostě soukroamky sou ty největší kraviny a pro děcko je to to nejhorší....a nechápu ty co tam svoje ratolesti posílaj

  19. 19
    Jiří Brom

    brom.jiri<zavináč>emailtečkacz

    Ahoj. Jsem ze současné E4A (slaboproud, MT, tj. ročník pod tebou, stejné předměty).
    Tvůj článek je hodně zajímavý diskutabilní (splňuje svou povinost dokonale) a máš pravdu s tím, že je hodně subjektivní. Vzhledem k tomu, že prakticky žiju s lidma z gymplu, to mohu dobře posoudit.
    Zaprvé ohledně "všeobecnosti gymnázií vs. odbornosti": například na BiGy si v druhém ročníku volíš tzv. "semináře". Rázem ti odpadá drtivá většina předmětů, které tě nezájímají, a dále se velmi do hloubky zabíváš pouze těmi, co sis zvolil. Toto je sice příklad jen jednoho gymplu, ale ostatní již pomalu přecházejí taky na tento systém.
    Zadruhé ohledně "neví co - na gympl, ví co - na SOŠ": U nás ve třídě je opravdu velká skupina lidí, kteří svého činu v 9. třídě opravdu litují, a nejsou to jen ti, co propadaj. Technika je prostě vůbec nebere, ale zjistili to moc pozdě a teď budou mít problém přejít na jiný obor na vysokou. Zatímco na gymplu jsem potkal spoustu lidí, co dávno ví, čím se chtějí zabývat, jenže pro ně je právě gympl jejich odborná škola. Na které střední odborné má studovat budoucí filosof, psycholog, historik, politolog, právník ? - mohl bych pokračovat.
    Samozřejmě nemohu jen kritizovat svou stranu :) ohledně toho, že na gymplu sou různorodější lidi: To se jen zdá, protože je tam víc holek, které jsou ve věku 15 - 19 často opravdu hodně "různorodé", zatímco kluci sou víc v klidu, čemuž ještě dopomáhá, když tam nemaj holky. No a akce jako školní výlety apod. můžou na odborné škole být taky, akorátže bez holek tam prostě nikdo nepojede :)

    No já ve druháku a ve třeťáku hodně litoval, že sem nešel na gympl. Ale po pravdě - bylo to jen kvůli těm holkám :) teď už je mi to jedno. zjistil jsem, že některé holky z gymplu se se mnou baví víc, než s klukama u nich ve třídě, ale hlavně jsem rád, že studuju Elektrotechniku, protože když vás to chytí, tak máte budoucnost v cajku.

    No mam to dost dlouhý, ale je to téma, co ve mně dlouho leželo, tak sem se chtěl vyjádřit.

    Závěrem bych chtěl autorovi blogu poděkovat, za všechny materiály (odkaz dalším generacím) dostupné na blogu, které celé naší třídě hodně pomáhají v závěru tohoto školního roku.. :)

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #20
  20. 20
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Zdravím bývalého skoro-spolužáka. Nějakej vztah s Frantou Bromů máš?

    Na to co píšeš ohledně gymnázií a odborných škol je hodně pravdy. Ostatně tenhle článek je 2 roky starej a asi bych to dneska napsal trochu jinak.
    Určitě ale neni pravda, že ti co nechtějí pokračovat v technice, budou mít zvlášť velký problém jít někam na VŠ mimo obor. Je dost možný, že se třeba budou muset doučit dejme tomu biologii kvůli přijímačkám, ale není to nic nemožnýho. Ostatně student VŠ by to měl zvládnout v pohodě, zvlášť pokud jde o obor, který ho baví. Pokud ne, tak by patrně z tý školy později stejně vyletěl.
    Hned teď si vzpomenu jenom z mojí třídy ze SPŠ na případ jednoho psychologa (který se dostal i na filozofii), jednoho historika (archeologie) a jeden - pravda neúspěšný - pokus o práva.

    A k odkazu dalším generacím. Jsem rád, že ty materiály pomohly a já zase děkuju za potvrzení. icon_wink.gif

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #19, který napsal(a) Jiří Brom
    • Na komentář odpověděl(a) Jiří v komentáři #21
  21. 21
    Jiří

    brom.jiri<zavináč>emailtečkacz

    Ahoj. S Frantou Bromů je to shoda jmen, ale vím, že byl v ročníku nade mnou spolujmenovec, ptz se mě na to učitelé pořád ptali :)
    S tím přecházením mých spolužáků na jiný obor to asi nakonec tak horký nebude. Myslím, že to je jen dočasné znechucení... Zatím nás kromě jednoho chtějí dál studovat všichni - z toho asi 7 lidí na FEL-ČVUT, 2 na FAV-ZČU, 5 na FEL-ZČU, 10 JČU, a zbytek ekonomika, umění, auta, a taky obrana, atd.
    Ty jsi na STM, tak sem se chtěl zeptat, jestli nevíš něco blíž (praktický názor) o nově akreditovaném programu Otevřená informatika (přihlásil jsem se na něj a nejspíš tam půjdu), nebo o připravované Fakultě informačních technologií. Dík, a dyžtak můžeš psát na ICQ:263105895, takle by to bylo na dlouho icon_biggrin.gif

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #20, který napsal(a) Antonín Daněk
  22. 22
    tereza

    no tak kazdy rikas?to nwm no, podle me gympl je pro lidi, ne ktere nevedi cim chteji byt, ale pro ty co naopak chteji od zivota neco vic , kteri chteji vystudovat vysokou a pak mit dobrou praci a vyssi plat.
    Tohle je podle me gympl pripravi na vysokou lepe nez jaka koli jina skola a dal uz je to na nas..

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #16, který napsal(a) aaa
    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #23
  23. 23
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Pokud chceš pokračovat na VŠ, která má svou odbornou střední verzi (tzn. většina technických oborů, ekonomika apod.), tak je určitě taková střední na VŠ lepší přípravou.

    Aneb mam vystudovanou elektro SPŠ a v prvním ročníku na ČVUT mě toho moc novýho nepotká. Nějaké rozšíření se samozřejmě koná, ale když člověk zná základy, není co řešit.

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #22, který napsal(a) tereza
  24. 24
    Romčule

    lahnik<zavináč>seznamtečkacz

    Docela zajímavý,článek ale i komentáře. Myslím že každý chce od života něco jiného. Někdo vysoký plat a skvělou práci a někdo zase spoustu přátel a užít si život na plno. Já osobně bych na gympl nešla nikdy. Už jen z toho důvodu,že nejní zaměřený na žádný obor. A na vejšku přece můžu jít i s odbornou střední. Budu sice mít menší šanci na přijetí,ale říká se že když se chce,tak všechno jde. V tom to ohledu si myslím že rčení je pravdivé. Jsem žákyní deváté třídy na základce.Tak že můžu jen težko posoudit co je lepší a co je horší.Myslím si,že to záleží na typu člověka a jeho představách o životě. Za půl roku mě čekají příjímačky, příbuzní mě nutí jít na gympl, rodiče chtějí abych šla tam kde mě to bude bavit. No a co chci já? Vím že mě by byl gympl na nic. Vyznamenání sice mám, ale dám přednost střední škole kde je určité zaměření na určitý obor. Už jen z toho důvodu, že když střední výjdu mám možnost uplatnit se v oboru a nebo jít dál na vejšku. Jenže to se o gymplu říct nedá. icon_smile.gif

  25. 25
    Anet

    anetalinhartova1<zavináč>seznamtečkacz

    Tak u toho závěru jsem se musela zasmát... . Ne každej má na gymnázium,ještě soukromý. Co když moje dítě bude mít samý pětky? Jako šup na gymnázium? Blbost... .

    • Na komentář odpověděl(a) Antonín Daněk v komentáři #26
  26. 26
    Antonín Daněk

    danek<zavináč>antonindanektečkacz

    Celý život se zatím povětšinou pohybuji mezi lidmi, kteří by s tim určitě problém neměli, takže tohle jde trochu mimo mě.

    Když bude mít samý pětky, tak ani neukončí školu základní (myšleno dokončit 9. třídu) a pak neni co řešit. :)

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #25, který napsal(a) Anet
  27. 27
    vořech 8

    vořech8<zavináč>seznamtečkacz

    záleží , kdo na to má takovou hlavu, aby si pamatoval z hodiny...

    • Tento komentář je reakcí na příspěvek #2, který napsal(a) Scotty
  28. 28
    Kristýna

    k.holci<zavináč>gmailtečkacom

    Chci sed zeptat proč zrovna soukromé ?? Myslíš jsi že je to velký rozdíl statná gym. a soukromé ??

  29. 29
    Nikolka

    Ahoj:), chodím do 8.třídy a máme si vybírat povolání a já bych moc chtěla být učitelkou v MŠ. Ale na učitelku v MŠ je nebo bude potřeba i vysoká škola, že ano? Nebo v nějakých školkách nebudu muset mít VŠ? A myslíš, že když mam v osmý třídě na pololetí 3 trojky, že bych na VŠ mohla jít? mam 3 trojky protože jsem byla líná a neučila se, ale ted budu a bude to určitě lepší...co myslíš??? děkuju moc za odpověd :)

  30. 30
    Jan

    df<zavináč>dstečkacz

    nic proti ničemu, ale ten článek musel psát fakt blbec, nebo nějaký zakomplexovaný antistudent, který se nedostal na gympl. je to fakt sranda, co je tady napsané a i podprůměrný internetový pisálek by se za to měl stydět. na gymnasiu jsou samozřejmě všechny typy studentů, ale ti kteří jsou popsáni výše tvoří slabou desetinu celé školy. styl článku mi přijde stejný, jako bych já psal o tom, jak funguje například NASA...icon_exclaim.gificon_exclaim.gificon_exclaim.gificon_exclaim.gificon_exclaim.gif